Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, februari 17, 2023

Niet duur (een verhaaltje in de serie 'Opa vertelt')

Opa vertelt in onze tijd wat hij tijdens een verblijf in de toekomst heeft meegemaakt, vaak in gesprekken met kleinkinderen. Hier is een van die verhalen:

=====================

'De Uni? Wat een gekke naam voor een supermarkt!'
-'Dat valt wel mee hoor, opa. 
Het komt gewoon van de naam Unilever en tegenwoordig heet elke supermarkt zo.'

'Kijkt, daar zweeft weer een van hun reclameborden! Met weer een glitch. Het zal eens niet.'

'Huh? Waarom dan?'
-'Nou, heel simpel. Op een dag werd de farce doorbroken 
en werd het algemeen bekend dat supermarkten met elkaar afspraken 
wie wat voor welke prijs zou verkopen. 
Eigenlijk maakte het namelijk niets uit want vrijwel alles kwam van dezelfde fabrikant: Unilever.'

'Zo hé, toen vielen er zeker veel ontslagen en moesten er hoge boetes betaald worden?'
-'Nee hoor opa, dat hoefde niet want tegen die tijd was de directeur van Unilever 
toevallig óók onze Minister President. zoals in uw tijd de directeur van Exxon toevallig Minister van Binnenlandse Zaken was in de krater die u toen kende als Amerika.

Vlak voor het verhaal van Unilever uitkwam had onze Minister President 
toevallig nét de wet op grootschalige fraude aangepast.'

'Toe maar! Dat is wel héél toevallig, zeg! Maar goed. 
Deze tros bananen ziet er lekker uit. Ik trakteer! Wat kost-ie?'
-'135 Roepies maar, opa. Dat is niet duur!'

=======================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

5 opmerkingen:

  1. Ik vrees dat ik tegen die tijd er niet meer ben om jouw voorspellende gave op waarheid te controleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt toch als iets engs.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die ministers......
    we moeten toch alles slikken
    Ik wens je een fijn weekend @->-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Krater Amerika. Klinkt als dat ze hun greep op de wereld verliezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vond het zelf ook wel een hoopgevende gedachte, John. 😉

      Verwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!