Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 14, 2016

Foute vrouwen

Je leest wel eens van die nare berichten dat er ergens babylijkjes zijn gevonden. Mama had geen zin in abortus en dus vermoordde zij haar eigen kinderen maar. Ja, natuurlijk. Logisch. Er zijn ook van die moeders die al bellend door rood licht oversteken en/of voor het gemak de kinderwagen voor zich uit duwen de straat op. Ach, die auto's stoppen wel. En zo niet? Nou, ben je heel zielig en krijg je hulp en laat je je gewoon weer zwanger maken. Makkelijk toch?

Ik vind die houding weerzinwekkend maar ik maak het regelmatig mee. Sterker nog: dat soort vrouwen zie ik vaker op straat dan vrouwen gekleed in burka. Tóch lijken mensen die eerste groep vrouwen te accepteren maar die tweede niet. Onbegrijpelijk. Als ik vroeger (en nog steeds eigenlijk, al zijn het inmiddels ruim tieners) met mijn zoon of dochter een straat overstak zorgde ik dat ik aan de kant liep waar de auto's vandaan kwamen. Halverwege een tweerichtingsweg wisselde ik van hand zodat ik ook de tweede helft als buffer kon dienen, mocht een automobilist het in zijn (m/v) botte hoofd halen om door rood te rijden.

De vraag is: zijn deze vrouwen niet gewoon strafbaar?


In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden.

10 opmerkingen:

  1. Mensen en verkeer.. het is een dodelijke combinatie. Ik verbaas me er vaak over dat mensen maar denken dat ze kunnen rijden....

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het iets te kort door de bocht om te beweren dat moeders hun eigen kind vermoorden omdat ze geen abortus mogen/durven plegen. Al praat ik het ook niet goed!
    Ik erger me voornamelijk aan moeders op de fiets, kind voor- en achterop en dan even hun fb checken. Of ouders die bij school hun kinderen aan de wegkant laten uitstappen ipv aan de stoepkant. MEnsen zijn rare wezens...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gebeurd inderdaad veel dat men zich achter de kinderwagen verschuild.
    En dan uithalen naar de gene die geen overtreding begaat.
    Andere kant zie je het zelfde bij een zebrapad gebeuren, men stopt steeds minder als iemand wil oversteken, met of zonder kinderwagen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, buffer wil ik het niet noemen, maar ik loop ook altijd aan de verkeerskant als ik naast iemand loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou wat je zegt, ik zit (nog steeds met mijn jongste bijna 10) geklit aan mijn kind(eren) ik zie alles en gelukkig hadden ze altijd wel iets aan waar ik naar kon grijpen als ze zo maar door liepen. Ik heb ze zo lief, ze horen bij mij, ik bescherm ze als een leeuwin, mijn oudste 13 jaar, pakt steeds meer vrijheid logisch, maar als ie iets later is ben ik al misselijk van ongerustheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken ze ja. Gewoon midden op de weg lopen, liefst kletsend in telefoon, niet op of om kijken. Kind in kinderwagen geen aandacht geven maar gewoon vooruitduwen als soort airbag... Zie ik Nederlandse vrouwen doen maar zeker ook de allochtone dames. Wie maakt me wat. Bah.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Of het nu over mannen of vrouwen gaat, het zijn mensen en deze behoren beslist tot het mensDOM!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij het lezen van je eerste stukje al genoeg ellende voor 1 dag...dus lees niet verder.
    Het is bij kinderen net als met huisdieren je zorgt ervoor zolang ze het nodig hebben tot de dood ons scheid...loslaten kan ook ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo herkenbaar dit, maar dan op de fiets, een kindje voorop, een kind achterop zwiepend over het fietspad omdat ze een mobiel in hun handen hebben en aan het bellen zijn of appen whatever! Echt hoor het is dat er kinderen op zitten maar soms ben ik geneigd om ergens te gaan zitten met een lange tak.... je snapt um wel ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Levensgevaarlijk... zoals jonge moedertjes soms vooruit lopen en hun kleine lopertjes maar achter ze aan laten hobbelen, net als hier in het filmpje! Als er iets zou gebeuren zouden zij inderdaad strafbaar moeten zijn.
    Ik denk wel eens, had ik nou echt overal ogen? Want ik was altijd alert en hield alles in de gaten toen mijn kinderen klein waren, maar ook met mijn kleindochters was ik altijd aan het opletten... je kunt niet voorzichtig genoeg zijn..
    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!