Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 10, 2008

Barlaeus Gymnasium

Op weg naar oma haalden m'n zoon en ik het avondeten: Bij sneleetrestaurant " De Gouden Bogen" schoorden wij voor oma zo'n hele grote Big mac en werden bij het bestellen betrapt door schoolmoeder Annet en haar zoon Pelle.

Gelukkig betrapt de politie wel eens een heuse crimineel. Zo heeft het er alle schijn van dat de Belgische justitie de moordenaar van Stacy en Nathalie te pakken heeft. Hoewel Abdallah blijft ontkennen wijzen alle bewijzen in zijn richting. Mij blijft het verbazen dat een moeder haar kinderen van 7 en 10 zonder toezicht om drie uur 's nachts laat buitenspelen terwijl zij zelf in de kroeg zit maar dat zal een cultuurverschil zijn.

Zelf ben ik op een andere manier opgevoed (en maak ik heel andere fouten!). Zo waren Superfer en ik vandaag (ondanks tegenadviezen) even op verjaarsvisite bij zijn moeder, voormalig buurvrouw Johanna. Als enigen want zowel haar vriend alsook haar broer en haar vader waren er niet. Ongetwijfeld met geldige redenen. Maar toch. Stuur op z'n minst dan een kaartje of bel even. Denk ik dan. Van het afdelingshoofd mocht zij even met haar ex en zoon naar buiten op voorwaarde dat zij zich weer netjes meldde op de gesloten afdeling van het instituut waar zij thans verblijft. De vorige keer dat wij haar bezochten lag zij nog op een open afdeling maar klaarblijkelijk is zij weer verhuisd. Ooit werd je als naaste relaties nog wel'ns op de hoogte gesteld van dat soort wijzigingen. Maar dat was vroeger.

Vroeger kon je ook aan van een toezegging van de woningbouwvereniging die zich indertijd nog inzette voor de rechten van haar huurders. Gisteren werd mij toegezegd dat ik vandaag gebeld zou worden voor een afspraak omtrent enige reparaties die nog moeten geschieden aan mijn tussenwoning. Het is inmiddels half acht en ik denk niet dat men mij vandaag nog gaat bellen. Morgen dus maar weer zelf bellen...

Wat wél heel goed ging was Ferdinand's inauguratie tot Barlaeaan. Zo heet dat als een aankomend middelbaar scholier een kennismakingsdag beleeft op het Barlaeus Gymnasium.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!