Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, maart 13, 2008

Jeff Buckley

Morgen stuurt de Dienst Belastingen van de Gemeente Amsterdam mij een betalingsherinnering die ik gisteren ontvangen heb. Daarom belde ik vandaag eventjes. Via een bandje kreeg ik in eerste instantie te horen dat alle medewerkers van de Dienst Belastingen telefonisch in gesprek zijn. Een medewerker van het Front Office vraagt mij vervolgens of ik vanmiddag terug wilde bellen omdat er niemand van de Dienst Belastingen momenteel aanwezig is. Krijg des middag een aardige mevrouw aan de lijn die ik verzoek de volgende vraag te beantwoorden:"Gisteren ontving ik een brief die jullie morgen gaan versturen met het verzoek om binnen een week na dagtekening -14 maart 2008- het totaalbedrag van de gecombineerde aanslag van 2005 alsnog te voldoen. Dit ondanks het feit dat ik indertijd bezwaar aantekende tegen de hoogte van het bedrag en -in verband met mijn lage inkomen van dat moment- een verzoek tot kwijtschelding indiende. Na enkele maanden ontving ik per post het bericht dat mijn verzoek in behandeling was genomen. Waarom moet ik nu op stel en sprong bijna 500 euro binnen een week ophoesten en waarom ben ik niet geinformeerd over het afwijzen van mijn verzoek om kwijtschelding?" Zonder blikken of blozen vertelde de medewerkster mij dat de Dienst Belastingen reeds vorig jaar (dus twee jaren nadat het verzoek was ingediend!) heeft laten weten dat ik niet in aanmerking kom voor kwijtschelding van de Gecombineerde Aanslag 2005. Niet meer nee, omdat mijn inkomen inmiddels wel toereikend is. In elk geval zal zij mij een formulier toesturen waarop ik kan aangeven dat ik eea in termijnen wens te betalen. Wanneer ik die brief ontvang zal ik daar onverwijld kond van doen. Ook al komt het poststuk pas binnen in 2010...

Anders Moberg heeft dat jaartal niet gehaald als topman bij AHOLD. In 2003 werd hij met veel toeters, bellen ende gejuich binnengehaald als de man die wel even schoon schip zou maken binnen het door fraude-plegers geplaagde miljoenen-bedrijf. Vele van die miljoenen kwamen terecht op het salarisstrookje van Anders Moberg. Dat was hij echter wel waard volgend de Raad van Commissarissen. Lang heeft het niet mogen duren want Anders Moberg ging bij de eerste de beste gelegenheid (vorig jaar) in op een beter aanbod van een Arabisch bedrijf. Het AHOLD-bestuur besloot dat Anders Moberg voor dit gedrag beloond dient te worden en bood hem een oprotpremie van ettelijke miljoenen Euro's. Waarom ben ik niet Anders Moberg!?

Misschien omdat ik het niet in mij heb de boel moedwillig op te lichten en maar een gewone vader ben die afgelopen dinsdag-avond voor het eerst van zijn leven een geweer in handen had en wel in de schiettent op de lokale kermis. Hier ziet U de Ferman aan het werk op de kermis toen wij daar afgelopen zondag met zijn zusje Eva waren:














Eerder die avond liet Ferdinand mij zien wat hij op de timmerclub in elkaar had geknutseld: een heus werkende kruisboog! Vader en zoon hadden die avond een hoop lol. Dat had ik ook toen ik even bijkletste met zomerkamp-collega Eva die ik ontmoette bij het van werk naar huis lopen, gisteren. Bovendien had ik een hoop plezier met buurvrouw Winonah tijdens een jamsessie voor twee gitaren.

Vanavond klonken twee gitaren samen tijdens m'n wekelijkse gitaarles. M'n leraar en ik speelden samen "Hallelujah" van Jeff Buckley.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!