Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, mei 25, 2007

Plassen

Kreeg gisteren een weblog-bezoeker uit Bolivia die via een geestige zoektocht hier belandde: foto boliviaan naakt. Zoiets intrigeert mij: waarom zou iemand die zoekterm intypen? Waarom doen mensen in het algemeen wat zij doen? Voor een bepaalde uiting vna menselijk gedrag heb ik misschien een verklaring:

Amerikaanse marine-eenheden houden een grote oefening voor de kust van Irak. 17.000 eenheden tegelijk laten de spierballen zien. Daar is geld genoeg voor nu er weer 100 miljard vrijkomt voor "vredeshandhaving" in Irak en Afghanistan. Dat is bijna meer dan wat de betreffende landen omzetten in olie! De miljoenen verslindende operatie is feitelijk niets meer dan het kloppen op de borst van een gorilla. "Kijk'ns hoeveel spieren ik heb!" Gorilla's doen dat wanneer zij zich bedreigd voelen in hun leiderschap. Mensen ook.

Aan al diegenen die de behoefte hebben zich te laten gelden (en anderen mogen ook meedoen!): loop vandaag rond met je handdoek in het kader van Towel Day, een internationaal eerbetoon aan Douglas Adams. Met een handdoek kun je van alles doen. Zo kun je'm urenlang rondzwaaien terwijl-ie nat is en zo vele calorieën kwijtraken.

Misschien is dat ook een ideetje voor Paul Rosenmöller die vindt dat de overheid het probleem van overgewicht moet aanpakken. Het enige dat de overheid hieraan kan doen is zorgen dat er tijd en geld vrijkomt voor meer gymles op scholen. Voor de rest ligt het balletje bij de burger: die kan (en moet) zelf maar bepalen dat minder snoepgoed eten en meer bewegen overgewicht kan tegengaan. Zelf moet ik daar ook maar'ns van overtuigd raken want m'n overgewicht bedraagt zo'n drie kilo.

Christopher Newton had nog een behoorlijk stukje meer overgewicht. Daarom duurde het zo'n twee uren voordat men een ader had gevonden om een dodelijke injectie in te spuiten. In de tussentijd ging de Amerikaanse terdoodveroordeelde (naar eigen zeggen vermoordde hij zijn celgenoot omdat hij zich ergerde aan diens manier van schaakspelen!) nog even plassen. Ziet U het voor zich:"Als het allemaal zo lang moet duren voordat jullie mij vermoorden ga ik nog even plassen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!