Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juni 12, 2006

Spoelen

Spoelen

Wat wordt bedoeld met deze zoekopdracht?
ik wil net zoon land zien waar jasmin in woont zien

Gisteren had ik het terloops over onvoorwaardelijk vertrouwen. In de mensheid in geheel heb ik dat nog wel maar er zijn uitzonderingen. Neem nu het Amerikaans opperbevel: getuigen zagen hoe Amerikaanse soldaten de zojuist gevangen terroristen-leider Al-Zarqawi doodschopten. Een legerwoordvoerder die mijlenver uit de buurt van het incident verbleef doet dat verhaal af als onzin. Het hele concept van Amerikanen die iets moreel verderfelijks doen is hem vreemd. Officieel dan toch. Generaal George Casey, bevelhebber van "de jongens in Irak" ziet gemakshalve alle ooggetuigen aan voor leugenaars: "Ik lieg niet! Die paar miljoen mensen die het tegendeel beweren van wat ik beweer...DIE liegen!!" Ach, het zal niet voor niets zijn dat juist hij die positie heeft gekregen.

Wie krijgt eigenlijk de positie van president van Montenegro? En heeft Holland nu juridisch gesproken tegen een bestaand land gevoetbald? De afscheiding van Montenegro van Servië is erkend door "Moskou" maar wanneer is het "echt"? Wanneer het feit is erkend door de Verenigde Naties? Als minstens 80 procent van alle staatshoofden ter wereld het erkennen? Grappig probleem, hoor!

Ook grappig was een anecdote die buurvrouw Wynona mij vertelde, vanmorgen tijdens het koffiedrinken. Na het tweede bakje moest ik toch aanstalten maken om te vertrekken richting werk maar niet voordat ik buurvrouw Hetty nog bedankte voor het werken in m'n tuin. Tot verbazing van buurvrouw Wynona was die daar geheel en al belangeloos bezig voor mij en m'n zoon.

Onderweg naar het werk nog even gezellig staan beppen met vriend Heidi en zijn vriendin Sai. Na het werk en een ultrakorte naborrel (een kwartier! Een nieuw record!) mooi op tijd om thuis even een hapje met de Ferman samen te eten en hem onderweg naar karateles uit te horen over zijn schooldag. Hij vertelde met de club van de Wereldwinkel bezig te zijn geweest met zelf papier maken. Gaaf, niet?

Aangekomen bij de dojo bleek dat de les niet doorging aangezien m'n zoon de enige leerling was uit zijn groep die was komen opdagen. De rest was vooral bezig geweest met de door het stadsdeel georganiseerde avondvierdaagse. Snel weer thuis dus om samen met Ferd een aflevering Star Trek te kijken en de strijkbout wederom op te starten. Nadeel van het huidige weertype: we zweten nu zoveel dat soms meerdere keren per dag van kleding wordt gewisseld. Tel daarbij op de kleding die m'n dochter dit weekend heeft verbruikt en U begrijpt dat ik strakjes nog even halfnaakt (vooral dan toch om te voorkomen dat nog meer kleding zweetdoordrenkt raakt en de wasmand dus weer sneller wordt gevuld, etcetera) achter de strijkplank zit voordat ik de douche de muizenissen van de dag van mij af laat spoelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!