Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 28, 2006

Verjaardag

Verjaardag

Een man loopt in een rechte lijn over straat. Daarbij dient wel gesteld te worden dat het een vrij brede lijn betreft: een metertje of drie, zou ik zeggen. Ik zou liegen als ik U vertelde dat de man in kwestie niet in zekere staat van dronkenschap verkeerde.

Wanneer je Rita Verdonk heet en minister van Vreemdelingenzaken bent kun je liegen wat je wilt zonder daarvoor de consequenties te hoeven aanvaarden. Dat blijkt maar weer na haar recente leugens over de affaire Syrië. Ging zij eerder al in de fout met Congolese asielzoekers (zij bezwoer de kamer dat de Congolese regering niet wist wie de mensen waren die in Nederland politiek asiel hadden aangevraagd terwijl later bleek dat dat wel degelijk het geval was), nu was Syrië aan de beurt met een vergelijkbare kwestie. Medewerkers van de IND zijn uit Verdonk's naam opgestapt. Volgens de minister lag het namelijk aan de IND en niet aan haar. Sorry hoor maar al zou dat waar zijn dan nog is zij de verantwoordelijke minister. Als ik bijvoorbeeld een hond zou hebben en die is zo onopgevoed dat-ie een kind de keel doorbijt dan ben ik verantwoordelijk. In de eerste plaats had ik de hond beter moeten opvoeden en in tweede instantie had ik het beest aan de lijn moeten houden. Het dier laten afmaken heeft bijzonder weinig nut want in voorkomend geval nam ik gewoon een nieuwe die op exact dezelfde manier behandeld zou worden met vanzelfsprekende gevolgen. Niet dat ik de IND-medewerkers met honden wil vergelijken maar feit blijft dat de minister verantwoordelijk is en blijft voor de akties van de mensen die voor haar werken.

Eén van de mensen waar ik voor werk, gezien de officiële hierarchie in het bedrijf, is Mike. Mike is vandaag dertig geworden. Een feit dat uiteraard gevierd dient te worden. Van harte, Mike! Altijd gezellig, het vieren van een verjaardag.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Ole Madsen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!