Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, april 27, 2005

Wijzer



Googlewhack:


million dollar baby schoolopdracht






M'n dochter Eva aan de telefoon:"Morgen komt de schoolfotograaf." Haar broer heeft haar aan de lijn:"Dat wordt dan de eerste keer op deze school, he?" Waar een joch van negen al niet aan denkt...





Vandaag ontving ik antwoord
op mijn brief
aan minister Hans Hoogervorst van nog geen twee weken terug.





Het is alweer tien jaar geleden dat het Ministerie van Onderwijs besloot de bevolking te verwarren met nieuwe spellingregels. Hoog tijd dus om de verwarring nog wat groter te maken door de regels betreffende de tussen-n aan te passen. Zijn sommigen er eindelijk aan gewend om een pannenkoek te eten in plaats van een pannekoek, door de nieuwe regels blijft het woord pannenkoek. Daarentegen verandert de paardebloem in een paardenbloem en blijft Koninginnedag Koninginnedag. Daarnaast worden aanduidingen van bevolkingsgroepen zonder eigen land voortaan met een hoofdletter geschreven. Het woord jood wordt dus Jood al weet ik niet of men in Israel blij zal zijn met de omschrijving "bevolkingsgroep zonder eigen land". Politici kun je ook zien als een apart volk. Moeten wij, gewone en eerzame burgers dan vanaf 1 oktober 2005 Politicus schrijven in plaats van politicus en was het daar stiekem Maria van der Hoeven om te doen in navolging van het geintje van een collega om met "excellentie" te willen worden aangesproken?






Volgens de Referendumwijzer (de regeringsbarometer) is de uitslag als volgt:
"Uw opvattingen komen voor 32% overeen met die van de Grondwet."
Hoe zit dat bij U?



Hier vind U informatie over de Europse Unie
En hier over het Europees Parlement:








Ben vandaag weer flink bezig geweest. Zelfs een bezoekje van de buurvrouw kon mij er niet van weerhouden de voorraadkast een sopje te geven en opnieuw in te ruimen. Bovendien lekker opgeruimd in het badkamerhalletje en bij m'n bureau. Het resultaat? Kilo's papier en diverse andere troep kan de straat op. Jammer alleen dat het niet aan mijn huisje valt af te zien dat ik zo voortvarend ben bezig geweest. Behalve dan wellicht voor het geoefend oog van een moeder...




Met m'n zoon samen een regenjack voor hem gekocht en uitgerekend dat wanneer wij de boodschappen a 13, 64 euro zoald gehaald bij Dirk van den Broek bij Albert Heijn zouden hebben gedaan wij maar liefst 5,45 duurder uit zouden zijn geweest! Ik weet niet hoe dat U vergaat maar 5 euro op de 13 vind ik een heleboel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!