Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, december 06, 2004

Belangrijk


Soms is het wel erg duidelijk wat men belangrijker acht: mensenlevens of de prijs van een vat ruwe olie.
Het nieuws van de aanslag door militante islamisten (maakt dat de legers van Bush Junior dan militante christenen?) op het Amerikaanse consulaat in Jeddah, Saudi-Arabië staat op de website van Nu.nl op de economische pagina op een prominente plaats en niet op die van wereldnieuws...Ook is de redaktie van betreffende nieuwssite er nog niet over uit wat nu de juiste spelling is van de naam van de havenstad waar volgens diverse bronnen 12 doden vielen: Is het nu Djedda of Jeddah? En maakt het wat uit voor de prijs van de benzine van de hoofdredacteur?



Ooit had ik't al'ns gezegd:
Soms heb je niet meer nodig dan een honkbalknuppel en een alibi..
En vanavond kwam ik erachter waar ik dat zinnetje vandaan heb: een aflevering van Loïs en Clark waarin Jimmy Olsen dat zinnetje verzucht nadat z'n meisie er met een ander vandoor is gegaan.


Ferdinand heeft gisteravond voor het eerst zelf de aardappelen geschild voor het avondeten. Resultaat: we aten wat later dan gebruikelijk én vader en zoon waren beiden bijzonder trots...


Tsja, en dan moet ik hem tegenwoordig vertellen dat hij misschien zijn zusje gaat zien. Of misschien ook niet. De geschiedenis herhaalt zich wederom. Nog maar een paar jaar terug bereidde ik hem voor op de eventuele komst van zijn moeder en mocht hem dan opvangen als zij niet helder genoeg bleek om te beseffen welke dag het was. Het ziet er naar uit dat ik hem eerdaags moet opvangen omdat Eva's moeder de afspraak "vergeten" is. Sorry dat ik zo blijf doorzeiken mensen maar door het lekker in de openbaarheid te gooien kon er wel'ns een goede tip boven water komen. Toen ik indertijd Ferdinand dreigde kwijt te raken heb ik ook iedereen die binnen gehoorafstand kwam het verhaal verteld. Totdat een relatief vreemde mij het nummer gaf van de advocaat die ervoor zorgde dat m'n zoon bij mij mocht wonen en ik bovendien veto-recht kreeg bij gezamenlijk te nemen beslissingen omtrent zijn leven.




Even iets grappigs: U bent bekend met de nieuwste hype? Het (willen) verfraaien van het eigen lichaam door middel van cosmetische chirurgie zoals tatoeages, piercings en dergelijke zou een uitvloeisel zijn van een psychische stoornis. In zoverre geef ik de onderzoekers gelijk dat het mooi voor de dag willen komen deels te wijten is aan verminderd zelfvertrouwen. Maar om een gebrek aan geloof in jezelf te vergelijken met een psychische stoornis? Wat dan te denken van al die zonnebank-kinkerdellen met een huid waar je een paar stevige bergschoenen van zou kunnen maken? Of al die mensen die minstens drie lagen make-up en ten minste twee soorten parfum nodig hebben om zich een beetje prettig te voelen, zelfs als ze alleen maar hun kinderen naar school brengen? Zijn al die mensen dan psychisch gestoord? Eh...laat maar. Ik geloof dat ik onbedoeld een retorische vraag heb gesteld...;-)



Terwijl m'n zoon na een fijne karateles en het lezen van een hoofdstuk uit "De Vampierclub" zegt:"Ik vind het schijnsel van de nieuwe lamp zo bevredigend"typ ik het laatste zinnetje van dit stukje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!