Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juni 03, 2004

Welterusten, niet stemmende burger



U bent bekend met het verschijnsel liberalisering?
Zo niet dan moet U maar'ns kijken wat er op 1 juli gebeurt als
de energiemarkt wordt geliberaliseerd...

In Californië is men al bekend met de gevolgen:
Een enorme energie-schaarste en een groot energiebedrijf (in hun geval Enron) dat misbruik maakt van de situatie door de prijzen buiten-proportioneel op te voeren.


Maar hier gaat zoiets natuurlijk niet gebeuren. Toch?
Slaapt U gerust verder. Ik protesteer wel.


En ik ben niet de enige! Ook de redaktie van het NOS-journaal laat haar objectiviteit varen en komt met nauwelijks verholen aantijgingen tegen de huidige plannen om Amerika achterna te lopen als kapitalistisch schoothondje. Zij zond zelfs (notabene was het weerbericht al geweest) beelden uit van een George Junior die het niet voor elkaar kreeg zijn parapluie in bedwang te houden! Toegegeven: zelfs als je een anti-regenscherm "paraplu" noemt is er weinig in te brengen tegen heftige stormvlagen maar dan nog...Het commentaar:"Als Bush de verkiezingen verliest zullen deze beelden symbool komen te staan voor zijn beleid." Say no more, zullen we maar zeggen...



Ook wel aardig nieuws is dat de VS binnenkort een troepenmacht stuurt naar Amsterdam (Als ze dat maar niet doen via vliegveld Heathrow dat momenteel volledig is lamgelegd door een computerstoring!). Met name omdat daar een filiaal is gevestigd van de moslim-organisatie Al-Haramain

dat banden zou onderhouden met Al-Qaida.
De lokatie is dezelfde als het vestigingsadres van een al eerder in het nieuws gekomen moskee: Al-Tawheed. Nu ja, dat van die troepenmacht verzin ik nu eventjes ter plekke maar mij echt verbazen zal het niet.
Amerika werkt bij deze aktie overigens samen met Saoedie-Arabië. U weet wel: dat land waar de meeste terroristen die op 11 september 2001 zo aktief waren vandaan komen. Hoe het U vergaat weet ik niet maar mijn hartje gaat sneller kloppen van de spanning...

Zo moet het ook Ayaan Hirsi Ali vergaan zijn toen zij haar zoveelste doodsbedreiging ontving. Dit maal van een jongeman uit Tilburg die haar in een restaurant in Den Haag vertelde dat hij hoopte dat de Moejahedin haar te pakken zou krijgen. Hierop zou mevrouw Ali hem een mes hebben gegeven met de woorden:"Als je me dood wilt hebben moet je't zelf doen". Ik vraag me af waarom ze haar busje pepperspray niet pakte...


Buurvrouw Janine kwam gisteravond langs in gezelschap van een fles wijn en een doosje bonbons. Mjammie! Ferdinand was na een fijne dag op de opvang begonnen aan zijn reis naar vandaag. Waarop hij zich met name verheugd is het weerzien met zijn beste vriend bij wiens huis ik hem vanavond weer mag ophalen. Ik hou van dat joch...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!