Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, oktober 30, 2003

Bij KPN en Wolters Kluwer samen verdwijnen op korte termijn ruim 4000 banen.
Nog even en dit land telt meer mensen zonder dan mét baan. Probleempje.
Overigens is dit al oud nieuws.




Ben op zoek gegaan naar J'attendrai van Rina Ketty.

Dat chanson hoorde ik terwijl gisteren m'n baardje werd aangeplakt.
Momenteel luister ik naar Cello Suite No.1 met Yo Yo Ma. Fraai stukje muziek.




Ontving vandaag een hit uit Kazachstan. Neen, ik heb het niet over een oud-Kazachstanese volksmelodie die met een onderliggende house-beat is uitgebracht maar refereer aan een bezoek(st)er van dit weblog. Een andere kwam uit Zuid-Korea...




Een heerlijk dagje met m'n dochter beleefd. Buurvrouw Angèlique was nog even getuige van het wapperen van de mantel
van liefde, leut ende gezelligheid waarin Eva en ik gezamenlijk waren gewikkeld.
Zo heeft zij de gewoonte ontwikkeld om bij de telefoon te zijn voordat ik er bij kan.
Marije, Thura en haar mama werden vandaag verrast door haar keurig uitgesproken "Ja?"
wanneer zij opneemt. Samen nog een middagdutje gedaan en daarna haar broer opgehaald van de opvang. Onderweg vroeg zij zich af waarom de eendjes zo snaterden. Ik vertelde haar dat ik het niet wist maar dacht dat het de moeder-eenden waren die hun kinderen voor het eten riepen.
"O!" antwoordde Eva. "Zij roepen:"Eendjestijd!""


Toen ik bij terugkomst de sleutel in het slot stak zei ik:"We zijn thuis!"
Eva wees mij terecht:"Niet waar, wij staan nog buiten!"




In het kader van de reeds afgelopen boekenweek hebben ze volgende week op school een heuse boekenbeurs. De dag zelf moet ik helaas werken maar in de voorbereidingen help ik graag.
Als onderdeel van het project schreven de kinderen gedichten.
Ferdinand schreef er één voor z'n beste vriend:"omdat ik'm zo lief vind..."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!