Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, september 04, 2020

Mislukt (een verhaaltje)

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/
===========================================
In het tijdsbestek van een week was hem zijn woning aangezegd, 
was hij ontslagen en had zijn vriendin hem ingeruild voor twee anderen.
Hij was nu onderweg naar het huis waar hij een jaar lang geluk kende 
dat nu abrupt was afgebroken.

Hij liep de hoek om, zijn oude straat in, 
klaar om zijn weinige spullen op te halen 
en vond zichzelf oog in oog met een overvaller 
die hem met een brede grijns een aangescherpte schroevendraaier op de keel zette 
en de woorden sprak: 'Geef mij je geld of ik steek je!'

Niets meer te verliezen hebbend antwoordde hij: 
'Steek maar want behalve mijn leven heb ik niets meer te verliezen.'

Eventjes trok er een vraagteken over het gelaat van de overvaller 
maar toen herpakte die zich; hij ontblootte zijn tanden, draaide zich abrupt om 
en liep weg, de man achterlatend met de overpeinzing: 

'Zelfs in neergestoken worden ben ik mislukt!'

=================================

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

6 opmerkingen:

  1. Triest eigenlijk.. hoop dat hij zich snel weer herpakt.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar had hij niet op gerekend ;)
    Eigenlijk wel heel triest

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ken dit verhaaltje in een andere context, ik moest er direct aan denken,
    maar het blijft zwaar...maak het maar mee
    -Een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het staat er allemaal al, triest inderdaad...

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan moet je je wel écht mislukt voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, als het dan ook niks meer uitmaakt dan heeft de overvaller ook net een verkeerde te pakken, net goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!