Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, maart 09, 2011

Lachen

Gisteravond gezellig buurvrouw Winonah over de vloer en vandaag mocht ik visite ontvangen van vriend Pieter. Ook mocht ik vandaag gezellig de jaarlijkse belastingaangifte doen.

Vreemd eigenlijk: wij moeten zelf van alles invullen en krijgen soms later van de Belastingdienst te horen dat zij die gegevens al hebben en dat onze opgave daarvan afwijkt. Ik vraag mij dan af: als men die gegevens al heeft, waarom moeten wij die dan nog opgeven?

En dat is niet het enige waar ik mij over verbaas:

Ik verbaas mij graag en met plezier over reclames en nieuwsberichten. Niet zozeer vanwege de inhoud maar vanwege het taalgebruik. Bij deze een paar voorbeelden:

Laatst in een reclame: Toiletblok met de mededeling:"Lees voor gebruik eerst de gebruiksaanwijzing". Dan vraag ik mij af wat daar in staat. Buiten bereik van kinderen houden? Niet rectaal innemen? (Waarschijnlijk doelde men op de waarschuwingen op de verpakking: "vermijdt contact met de ogen" en dergelijke)

Op het einde van een andere reclame:
"Meer weten? Bel dan dit nummer!" Maar ik wil dat nummer helemaal niet aan de telefoon hebben. Ik spreek liever met een medewerker van het betreffende bedrijf. (Men bedoelde vermoedelijk te zeggen:"Kies het volgende nummer." of iets soortgelijks. Een nummer kun je helemaal niet bellen. Een nummer heeft namelijk geen armen of oren.)

Nog een paar aardige krantenkoppen:
"Hond helpt baas in rolstoel" ('s Mens beste vriend, zeggen ze dan. Nou, met zo'n vriend heb ik geen vijand meer nodig.)
"Miljoen euro op hoofd bankrover" (Was dat in munten, bankbiljetten of goudstaven? Hoe dan ook pijnlijk!)
"Verzamelaar doet afstand van oude mummies" (De nieuwe mummies weigert hij te verkopen?)

Ach ja, zo valt er altijd wel wat te lachen.

7 opmerkingen:

  1. Kon je nog wat aftrekken? Het is een jaarlijks heerlijk gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De koppen zijn alleen maar om de aandacht ergens op te vestigen. De waarheid, of normaal Nederlands zie je zelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De koppen in kranten zijn vaak intressanter dan het hele artikel zelf. De aangifte moet ik nog even kijken of ik die verstuur. Kijken of er nog iets te halen valt.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De belasting heeft voor mij alles al netjes op mijn formulier staan. Even controleren, een extra aftrekpost invullen, en ik was klaar :D
    Reclame kijk ik niet, en men gooit het dankzei een mooie sticker ook niet in de bus :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Terrence ja jongen ! Verleden week kreeg Ollie medicamenten voor een ontsteking en Ollie weigert steevast penicilline . Hij kreeg apranax in plaats en in de bijsluiter stond er ; Indien niet nodig , niet nemen! Euch

    Ja en belastingen , God only knows , wat al die nummers betekenen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ze niet weten is wat jij nog aan aftrekposten op te voeren hebt..gelukkig maar, ze weten dus niet alles.

    prachtige verzemeling quotes indeed!!

    grtzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik lees nooit bijsluiters en handleidingen met alle gevolgen vandien.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!