Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, januari 09, 2011

Tanden

Vrijdag had ik een nieuwjaarsborrel van het Bewonersplatform maar daar ging ik niet heen ten faveure van een reünie van een opleiding. Het werd -*HIPS!* erg gezellig!

Gisteravond was ik op een Burlesque-feestje en ook daar was het gezellig.

Net zo gezellig als in de krant tegenwoordig waar je zomaar een bericht als onderstaand kunt tegenkomen:

'De politie van Amsterdam heeft vijf bejaarde dames uit Florida gearresteerd. Het groepje toeristen bevond zich op de Wallen, zich niet bewust van het feit dat in de Amsterdamse binnenstad een samenscholingsverbod heerst. Reactie van korpschef Bernard Welten:"Tsja, de wet is nu eenmaal de wet en het is mijn taak die uit te voeren. 'Ordnung muss sein en Befehl ist Befehl' vindt meneer Brinkman van de PVV en ik mag niets vinden alleen maar doen, bovendien..." Wat hij verder zei ging verloren in het geschreeuw van de arrestanten op het politiebureau waar dit interview plaatsvond. Velen waren gearresteerd wegens het fietsen met iemand achterop de fiets, naar een wet die al decennialang in gebruik is maar die burgers blijkbaar nog steeds niet kennen.

Ook zitten er tientallen mensen vast vanwege het leunen tegen een gevel, volgens een ruim 200 jaar oude wet een effectieve maatregel tegen hangjongeren. Een enkeling zat vast wegens het in het openbaar dragen van een bivakmuts vanwege de snijdende kou, de laatste paar dagen. Die kou mag echter geen excuus zijn: het dragen van gezichtsbedekkende kleding in het openbaar is nu eenmaal verboden. De opmerking van een jongedame dat zij de bivakmuts moest dragen van haar vader noopte Welten ertoe de zaak voor te leggen aan een vrouwenrechten-organisatie.'

In de jaren'70 ging dat anders. Toen kon je nog een jointje rollen en een agent om een vuurtje vragen. Mannen droegen Old Spice als luchtje, hun vaders Tabac Original en hun zonen Fresh Up. Mannen met wallen onder de ogen zorgden voor een goede nachtrust, gevolgd door een plens ijskoud water. Minstens net zo effectief als de L'Oreal For Men Eyeroller...

Vrouwen vonden het nog opwindend als mannen naar motorolie en lichaamszweet roken en haren hadden op plekken waar het natuurlijk voorkomt. Maar ja, de commercie heeft ons geleerd dat wij ons moeten schamen voor onze natuurlijke haren en geuren.

Kijk maar naar het aanbod van deo's, zepen en shampoo's in de winkelschappen.

Mooie tijd, de seventies...Toen een spleetje tussen de tanden nog sexy was en geen schoonheidsfoutje dat met een beugel moest worden gedicht. Ik beticht de gemeenschappelijke orthodontisten ervan dat zij ons hebben wijsgemaakt dat dat lelijk is, een spleetje tussen de tanden...

9 opmerkingen:

  1. Het valt allemaal wel mee.
    Iedereen moet ook verplicht zijn identiteit bij zich hebben, heb ik ook nooit.
    Die maatregelt telt wel voor iedereen, maar wordt alleen gecontroleerd bij de negers.
    En zo is dat met de rest van gelijksoortige wetten net zo.

    Botox, of hoe je dat ook schrijft, spuiten ze soms al in bij mensen onder de 30. Terwijl ik dat voor een 80 plusser nog geeneens nodig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we alsjeblieft zo blijven als we zijn. Als die middelen en kwaaltjes zijn alleen maar camouflage.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Straks zitten sinterklaas , zwarte piet en de kerstman ook achter de tralies wegens hun vermommingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. stel je voor dat we er allemaal uitzien volgens het schoonheidsideaal van één persoon.
    Nee, laat maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is inderdaad een hoop veranderd..... en niet positief. Dat noemen ze vooruitgang ;-)

    Love AS Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Das pas een leven, van feest naar feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Strakke actie van B. Welten. Dit is toch wat de PVV wil? Dan kunnen ze het krijgen ook :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem13:35

    hallo alle lezers van soofy haar blog.
    mijn naam is ellis en ik ben de dochter van marieke wolters.

    met dit mailtje wil ik iedereen even vertellen dat marieke wolters 24 december 2010 is overleden.

    na een lange moeilijke tijd van ziek zijn, is mijn moeder nu bij de engelen.

    namens haar heel erg bedankt voor het luisterend oor van haar schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!