Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, januari 28, 2008

Vriendjespolitiek

Niet iedereen kan het maar sommigen zijn er behoorlijk goed in: genieten. Neem nu m'n zoon die gistermorgen intens genoot van z'n pannekoek met kaas en spekjes voor het ontbijt. Kijk: daar geniet ik dan weer van!

Volgens officiele berichten genieten steeds minder mensen een WW-uitkering. Kunst; Je past simpelweg de regels zodanig aan dat vrijwel niemand meer recht heeft op een werkloosheidsuitkering. Dan heb ik nog een kleine tip: maak het aanvragen van WW pas mogelijk nadat iemand van de afgelopen 15 jaar er 14 achtereenvolgens gewerkt heeft. Men zal zien dat het aantal toegekende aanvragen enorm daalt! Dankzij mijn idee zijn er binnenkort nog minder uitkeringstrekkers. Goed he?

Dat is ook het feit dat er kamervragen gesteld worden over belangenverstrengeling van ambtenaren in de wereld van de ICT. Natuurlijk zijn er ambtenaren die regeringsopdrachten doorspelen aan het bedrijf waar zij, vrienden of familieleden, zelf wat mee te maken hebben. Dat is al eeuwenlang het geval en zal altijd wel zo blijven ook. Arda Gerkens en co hoeven zich daar geen zorgen over te maken. Zolang politiek bestaat bestaat ook vriendjespolitiek.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Mohammed Soeharto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!