Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, december 23, 2007

Kerstman

Je zal op vakantie maar je man en dochter verliezen. Dat overkwam een stel Nederlanders op vakantie in Oostenrijk. Dan denk je dat sleetjerijden niet gevaarlijk kan zijn. Zo zie je maar dat niemand aan het noodlot kan ontkomen. Reden te meer om elke dag er het meeste uit te halen.

Sommige dagen verlopen heel normaal. Zoals afgelopen donderdag toen ik na gitaarles met buurvrouw Winonah nog even oefende wat ik had geleerd:"Nights in White Satin" van The Moody Blues. Vrijdagmorgen mocht Ferdinand mee naar het werk alwaar hij m'n nieuwe bureastoel in elkaar zette en kennismaakte met een Apple Macintosh en verscheidene collega's. Dezelfde middag keken wij naar een bioscoopscherm waarop "I am Legend" werd vertoond met in de hoofdrol Will Smith. Onderhoudende film maar kan mij niet herinneren dat er in het boek van Richard Matheson ook zoveel geweld zat. Het zal de tijdgeest zijn.

De tijdgeest zorgde vandaag voor een aardig tafereel in het hofje waar m'n moeder woont; Verscheidene mede-bewoners hadden zich verkleed als figuren uit boeken van Dickens waardoor een heuse kerstsfeer onstond. Wij genoten ondermeer van gepofte kastanjes, warme chocolademelk en een doedelzak spelende kerstman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!