Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, oktober 13, 2004

Staakt!



Aan sommige dingen kun je weinig tot niets veranderen: iemands routine in het leven; de gemakszucht waarmee bewindslieden burgers de afgrond in drijven; de omgang van directies van grote bedrijven met hun personeelsnummers...eh...personeelsleden; de stakingsbereidheid van werknemers in het openbaar vervoer...
Met andere woorden: hoe gaat U naar het werk morgen?




En over staking gesproken: kent of bent U iemand die mij kan helpen met het opzetten van een algemene consumenten-staking? Een dag per jaar waarop wij niets consumeren behalve voedsel voor de ingewanden, de hersenen en het hart. Dus niets kopen; niet reizen en geen gas of elektriciteit gebruiken.
Een combinatie aangaan met de mensen die achter "International hamoc-day" zitten ligt wellicht in het verschiet.



Ondertussen wacht ik op mijn visite voor vanavond terwijl ik nog bij zit te komen van de zware werkdag die volgde op het uurtje dat buurvrouw Angélique met mij kwam studeren. En dat terwijl Ferdinand geschminkt als
kikker door het huis banjert, klimt en springt. Op zijn opvang kreeg hij de groene schildering als bedekking van zijn gelaat vanwege een groepsfoto. Wellicht de laatste met hem erop want vandaag kreeg ik het verzoek of ik hem volgend jaar op de Naschoolse Opvang wil houden voor een bedrag van ruim 7000 euro per kalenderjaar.
Aangezien mijn (netto-) inkomen op jaarbasis alles bij elkaar genomen ongeveer 12.000 euro (Salaris plus aanvullende uitkering plus kinderbijslag plus eenoudergezin-aanvulling plus af en toe een entertainment-klusje) bedraagt en daar een bedrag van 9000 euro vanafgaat aan vaste lasten (waaronder studiegeld voor m'n zoon en een suikerpotje voor m'n dochter en een aanvullend pensioenplan voor mijzelf maar zonder de 150 euro per maand "alimentatie") wordt het technisch ietwat lastig dat bedrag op te hoesten.

Morgen maar even een paar briefjes schrijven: naar m'n baas (voor een eventuele tegemoetkoming); naar de Stichting die de NSO van m'n zoon beheert (toevalligerwijs is dat tevens mijn werkgever) én naar de belastingdienst (voor een eventuele tegemoetkoming.

Lukt dat allemaal niet, dan blijft mij maar een reële optie: stoppen met wit werken, de bijstand ingaan, m'n zoon van de opvang halen en zoveel mogelijk zwart bijverdienen.
Tenzij iemand van de lezers nog een uitweg weet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!