Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, mei 20, 2004

Schandelijk



Hoe maak je valse Yu-Gi-Oh kaarten


Toch wel behoorlijk schandelijk als je je met deze vraag bezighoudt...



De plantjes zijn geplant en de planken zijn gelakt. Bij beide akties was de hulp van Ferdinand onmisbaar. Ook buurvrouw Johanna heeft meegeholpen met het op orde brengen van m'n tuintje van twee bij twee.
Het bezoek van de heer Peter J. gisteravond werd ervaren als een welkome afwisseling van de dagelijkse gang van zaken. Veel gekletst over diverse zaken des levens aangaande en lekker de door mijn bezoek verzorgde blikjes bier genuttigd. Van Tante Lucie kreeg ik eerder op de dag uit handen van m'n moeder een antieke wandelstok van tropisch hardhout met zilv'ren beslag. Waarlijk prachtig! Een en ander houdt ook in dat ik vanaf heden iets mobieler ben dan een paar dagen terug: ik kan nu zelfstandig naar de hangmat in de tuin hobbelen zonder dat iemand mij behoeft te ondersteunen. Buurvrouw Angélique was zo attent om voor het avondeten zorg te dragen. Het werd een Franse maaltijd met asperges, ham, ei en in de schil gekookte aardappelen. Ik geloof dat het me wel bevalt, dat verwend worden...


Mensen die niet zo verwend worden zijn de bewoners van de door Israël bezette gebieden in Palestina. Gisteren is er weer een flink aantal van hen vermoord "uit zelfverdediging". Tijdens zowel een trouwpartij alsook tijdens een rouwprocessie werd men bestookt met diverse projectielen van explosieve aard. Ondermeer met de hulp van helicopters werden de feestende en rouwende massa's onder vuur genomen. Hulpdiensten werd de toegang tot het gebied waar het bloedbad plaatshad ontzegd. En nu ik het toch over Israël heb: Janinel wijst ons op de volgende internetverwijzing: http://www.made-in-israel.com. Tsjek it!
Met deze feiten vergeleken vindt ik de beschuldiging die tegen Ruud Lubbers is geuit wel meevallen. Hij zou een medewerkster "bij het achterste hebben gegrepen". Ik ben ook wel eens in de billen geknepen door een vrouw (en ook wel eens door een man overigens) maar om daar nu zo'n heisa over te maken terwijl je weet dat er onschuldigen worden vermoord en gemarteld gaat mij wat ver. Je draait je om, zegt dat je er niet van gediend bent; de tegenpartij verontschuldigt zich en daarmee is de kous af. Jaren van gerichte sexuele intimidatie natuurlijk niet ongestraft latend.

Intussen geeft minister Maria van der Hoeven van Onderwijs het groene licht voor het verder afzakken van Nederland op de lijst van landen met het beste onderwijs door scholen carte blanche te geven om de vier-daagse werkweek in te voeren. Goed, een zesdaagse mag ook. Maar als je scholen
de financiële middelen onthoudt om voor dat laatste te kiezen wat zal men als schoolbestuur dan besluiten?


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Mary Dresselhuys.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!