Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 19, 2004

Declareren



Minister Karla Peijs moet zich bij het Europees Parlement verantwoorden voor haar declaratiegedrag. Samen met Gerda Verburg deelde zij een assistent.
Verburg declareerde keurig de helft van de kosten die daaraan verbonden waren. Onze minister van Verkeer en Waterstaat vond dat zij recht had op een volledige vergoeding. Nu dit gevalletje aan het licht is gekomen is de bewindsvrouwe bereid gevonden het teveel uitgekeerde (ruim 11.000 euro) terug te storten.


Wat zij had gedaan als dit geval van fraude niet aan het licht was gekomen is niet bekend. Ook heeft zij toegegeven kilometers gedeclareerd te hebben voor het gratis gebruik van een automobiel. Tijd dat iemand haar vraagt hoe haar gedrag te rijmen valt met de bezuinigingsplannen en waarom zou ik niet iemand zijn?

Beste mevrouw Peijs,


In de media wordt een en ander reedsch vrij breed uitgemeten maar graag had ik Uw rechtstreekse en persoonlijke (en dientengevolge ongefilterde) reaktie op de volgende vraag:

Vindt U dat een minister het goede voorbeeld moet geven aan de burgerbevolking of mag een minister frauderen? Zo heet het namelijk als iemand zich financiële middelen toekent dewijl zij weet daar geen recht op te hebben.

Het staat ook wel bekend als het woordje "diefstal": het moedwillig stelen van gemeenschapsgeld. Ik doel hierbij uiteraard op de ruim 11.000 euro die U indertijd ten onrechte ontvangen heeft en niet zou hebben teruggestort als de media er geen lucht van zouden hebben gekregen én op de kilometerheffing-vergoeding die U kreeg voor een automobiel waar U al gratis gebruik van maakte.

Ik vertrouw erop dat U Uw huidige positie in het kabinet wilt behouden en derhalve naar eer en geweten antwoord geeft.


Aanvaard U alvast mijn dank voor de te nemen moeite.

Hoogachtend,







Terwijl Noah zich vermaakte met Ferdinand's Lego waste Thura mijn voeten en knipte mijn teennagels. Gewoon, omdat ik dat zelf nog niet kan. Lief, niet? Buurvrouw Angélique kwam gezellig meegenieten van mijn spinazie-stamppot-ovenschotel-met-bladerdeeg-ei-ananas-nootmuskaat-kaneel-en-kruidenboter. Dat was lekker. Laatstgenoemde buurvrouw was net vertrokken toen buurvrouw Petra eventjes op visite kwam, niet veel later opgevolgd door buurvrouw Johanna die de Ferman kwam instoppen.
En over Superfer gesproken: die is nu met oma naar de kapper en gaat een wandelstok voor mij regelen en plankdragers halen zodat ik lekker in huis aan het werk kan. M'n twee weken achterstand in de administratie is weggewerkt en buurvrouw Angélique bracht zojuist
de overtollige papiermassa naar de papierbak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!