Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, november 28, 2003

Stadsdeelvoorzitter H. Luiten van het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer wenst dat vrijkomende huurwoningen in "zijn" wijk goeddeels beschikbaar worden gesteld aan mensen met een hoog inkomen en hoger opgeleiden. Dit om "menging" te bevorderen.

Wanneer de eerste goedkope huurwoningen worden opgeleverd in de rijkste wijken van de stad is nog niet bekend. Blijkbaar wil men daar geen "menging" van rijk en arm. Binnenkort zal bekend worden gemaakt waar het eerste ommuurde getto komt.
Vermoed ik.




Vanmorgen boodschappen gehaald ten behoeve van het Sinterklaasfeest dat wij aanstaande dinsdag vieren op de NSO. Alleen de hapjes en toebehoren uiteraard. Het inkopen der cadeaus laat ik over aan Sinterklaas en zijn kadopieten...;-)
Kwam daarbij Annet nog tegen, de moeder van Pelle, met wie Ferdinand twee maal per week samen de oversteek naar huis waagt vanaf de opvang. Ook liep ik nog buurvrouw Petra tegen het lijf die duidelijk genoegen beleefde aan het nazomerse zonnetje dat vandaag veel automobilisten lastig viel door laag aan de horizon te hangen.




's Middags een kopje koffie gedaan met buurvrouw Janine die samen met mij ons nieuwste gezamenlijke projekt kwam bespreken. Daarna nog de keukenvloer gedweild en een badkamerplankje opgehangen. Bij het de deur uit gaan om Superfer op te halen nog met buurman Mohamed over onze wederzijdse kinderen gesproken.


Ferdinand vertelde mij dat hij vandaag met school naar het Van Gogh museum is geweest en zich bijzonder goed heeft vermaakt. Ondermeer met een dia-voorstelling en een dame die uit een schilderij kwam stappen en zich verdwaasd afvroeg waar en in welke tijd zij was beland. Vervolgens wilde zij haar eigen schilderij oppakken en terughangen maar dat mocht niet van de bewaking waarop tot hilariteit van kinders en bezoekers gelijk een wilde achtervolging door het museum volgde...


In mijn tijd gingen we gewoon schilderijen kijken...*Zucht*

Bij de videotheek een film gehaald ter vertoning in Fer's thuisbioscoop morgenmiddag.
Een aantal van zijn vrienden komt hier om het feit te vieren dat hun compaan recentelijk acht jaar oud is geworden.


Ik verheug mij op de dag van morgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!