Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, september 02, 2003

De zoektermen voor vandaag:
Weer'ns een nummer 1-notering behaald! Goed he?
"coca cola flesje mystery land" en
"wiefer"
Een beginnende hacker wil aan het werk:
"leren inbreken computer". Schattig, hoor...





Heerlijk zitten beppen met één der leidinggevenden van de stichting Combiwel
met als resultaat dat ik ben aangenomen als vaste invalkracht
op diverse van hun vestigingen. Oftewel: toeters, bellen ende feestmuziek: Terrebel heeft weer'ns een heuse baan!


Op de weg terug kwam ik Leon nog tegen en heb daar uitgebreid mee staan praten.
Verder kwam Jeanet, schoolmoeder nog voorbij fietsen, zag ik buurvrouw Soraya
nog even en werd mij een goedemorgen gewenst op straat door buurman Joe.
Op het antwoordapparaat vond ik een berichtje van Agnes die graag buurvrouw Janine
wil spreken. Heb hen allebei maar elkaars mobiele nummer gegeven dan kunnen
zij samen bespreken hoe en wat met ons optreden in oktober.
Bovendien, zo vertelde Agnes mij is zij erachter gekomen dat een goede vriendin van haar,
Lucia, mij kent via de Hippies from Hell.


De wereld is een dorp. En dat is't.


Ik onderhoud nog steeds e-mail contact met ex-collega Arnold.
Daarom ook houdt ik zo van e-mail:
het is een manier om zonder al te veel moeite in contact te blijven
met mensen. Zo kreeg ik ook een onverwacht mailtje van Lisa die ik ooit
één keer heb gezien in de tijd dat ze door het leven ging onder het pseudoniem
"Artful Dodger". Ah...those were the days...


Lekker gegeten bij buurvrouw A en bovendien had de SP vanavond haar Algemene Ledenvergadering.


Ook ik ben inmiddels geïnterviewd en wel door Mootje.

U kent het verschijnsel?




INTERVIEW GAME

The Rules.
1. Leave a comment, saying you want to be interviewed.
2. I will respond; I'll ask you five questions, and your five answers.
3. You'll update your website with my five questions, and your five answers.
4. You'll include this explanation and provide a link to the interviewer's website.
5. You'll ask other people five questions when they want to be interviewed.






Hier zijn de vragen die ik voor m'n kiezen kreeg met de respectievelijke antwoorden.
In het onwaarschijnlijke geval dat U nog niet aan de beurt geweest is
en wel ondervraagd wenscht te worden kunt U zich bij mij melden.
Ik zal mij dan wagen aan een kort onderzoek naar Uw achtergronden en pogen
mijn vijf vragen aan U aan te passen aan het resultaat van dat onderzoek.




1. Waarom log je?
Antwoord: Om het overzicht te behouden van wat ik nu eigenlijk doe met
m'n leven. Zo kan ik "van buitenaf" zien wat ik doe en waar nodig bijsturen.
Bovendien vind ik de feedback niet onbelangrijk en is het bijhouden
van een weblog een belangrijke stok achter de deur want voor het bijhouden van een dagboek
ben ik niet gedisciplineerd genoeg.




2. Je krijgt morgen te horen dat je moet kiezen tussen doof of blind worden, wat kies je in dat geval? En waarom?
Antwoord: Dan ben ik liever doof. Wat in ieder geval betekent
dat ik niet meer wordt gewekt door de bouwvakkers die hier al maanden
aan de overkant aan het werk zijn vanaf zeven uur des ochtends.
Ook op zaterdag! Nu ben ik sowieso vroeg wakker vanwege m'n kind(eren)
maar het idee op zich al. Al zal ik het geluid van spelende kinderen enorm missen.



3. Wat is er zo speciaal aan buurvrouwen?
Antwoord: Errug leuke vraag! U is bekend met het spreekwoord: Liever een goede buur dan een verre vriend?
Nu is de ene buurvrouw de andere niet maar het scheelt mij zeker twee strippen
als ik bijvoorbeeld elders een kopje suiker ga lenen. Bovendien zijn twee van de buurvrouwen
moeders van mijn kinderen wat het wederzijds bezoeken wel zo makkelijk maakt. En waarom ver gaan voor een biefstuk als je...







4. Wat is je slechtste karaktereigenschap? En wat je beste?
Antwoord: Ik ben vaak veel te pietluttig bezig en probeer bij voortduring
de wereld te verbeteren. Als m'n beste eigenschap wordt vaak gezien dat ik
altijd klaarsta voor anderen. Ook als dat eigenlijk niet nodig is.
Het bevreemdt mensen vaak dat ik dat belangeloos doe.
Toch is dat stiekum niet zo. Als mensen zich goed voelen door iets wat ik voor hen heb gedaan
voel ik me geweldig. Het is wel degelijk dus een vorm van egoïsme.



5. Aardappelen of rijst?
Antwoord: Als regelrechte "Belanda Boesoek" (met mijn Indische en Zweedse afkomst) heb ik liever de Hollandsche pot
dan de Indische keuken. Aardappelen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!