Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, augustus 28, 2003

De zoektermen voor vandaag:
"zetel voicemail"; "protest tegen walvisvangst ijsland"; "palestijnse videofilm" (parbleu?);
"KLEDINGWINKEL PRINCESS" (Dani?) en "wie ontwierp volkswagenkever" (Keverteller?)







Vandaag begonnen met de Grote Opruiming.
Begonnen met het weggooien van 2444 e-mailtjes uit m'n inbox.
Een andere keer zal ik de submappen voor m'n rekening nemen...
Ook de overbodige stukken slakkenpost kwamen vandaag aan de beurt.
Resultaat: de lokale papierbak wordt gevuld met 3 kilo aan papier
dat enige tijd deel uitmaakte van m'n huishouden.
Heb Pieter weer aardig op weg kunnen helpen.
In ieder geval kan hij weer elektronische post ontvangen.
Ferdinand is bezig met zelfbedachte rekentrucjes.
Zo heeft hij bedacht dat als tien min tien nul is daar automatisch uit volgt
dat tien min negen 1 is en wel omdat negen 1 minder is dan tien en je dus
1 moet optellen bij de nul die je al had.
Snapt U'm nog?
Ik vind't briljant maar ja, ik ben dan ook enigszins bevooroordeeld...


Voor diegenen die er naar op zoek waren:
Het via Blogextra

hier neergepootte reaktievenster schijnt (tijdelijk?)
niet te werken. Hun thuispagina was onbereikbaar.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?


Het door de politie opsporen van 11-jarigen lijkt een nieuw tijdverdrijf.
Nu was het in Den Haag
dat een jongetje tegen zijn wil door een begeleider
van een kindertehuis is meegesleurd. De politie spreekt tegen dat het hier om
ontvoering zou gaan. Meneer van Dale

denkt daar anders over:
ont·voe·ren (ov.ww.)
1 (iem.) onder dwang meenemen => kidnappen


Iets anders is mede dankzij meneer Hilbers ook opeens mateloos
populair: de ontvoerings-safari.

Zoals ooit (nog steeds?) zakkenrol-vakanties naar Amsterdam konden
worden geregeld trekken er nu toeristen de Sahara in op zoek
naar sensatie.


Buurvrouw A was vanmiddag nog langsgeweest om onder het genot van een
glaasje limonade bij te komen van een vermoeiende dag.
Ferdinand heeft afgesproken dat zijn vriend Maurits volgende week
een middag komt spelen. Hij weet altijd gezellige mensen om zich heen
te verzamelen dus dat wordt vast weer leuk.
Net als de opnames voor een reclame-filmpje zondag.
Vandaag kwam de bevestiging dat het doorgaat.
Alleen is de exacte lokatie nog niet bekend maar dat zijn van die details.
Zal wel iets voor Fer moeten regelen want van tien tot vijf zichzelf vermaken
zonder dat papa direkt bereikbaar is wordt toch wel errug lang...


Opeens overviel mij het gevoel dat ik geen zin had om te koken.
Dat werd dus weer papa Longo, de vragende blikken en glimlachen
omdat ik voor de derde achtereenvolgende keer met een andere dame m'n entree maakte negerend.
De maaltijd was wederom van voldoende kwaliteit om niet uit te sluiten
dat ik ooit weer van hun diensten gebruik zal maken.
Terwijl Ferdinand zich klaarmaakte voor bed begonnen Marije en ik met het doornemen
van een aantal scènes. Hier en daar poogden wij een extra dimensie
toe te voegen aan onze verders wat saaie karakters.
De fles Rosé staat voor driekwart leeg op de tafel en m'n tegenspeelster
heeft keurig haar trein gehaald. Een geslaagde avond derhalve.


Nog even hopen dat het reaktiepaneel ophoudt met dienst te weigeren
omdat ik toch altijd wel nieuwsgierig ben naar wat mensen
van mijn stukjes vinden. Ook al schrijf ik voornamelijk voor mezelf en direkt
bekenden, de mening van anderen wordt altijd wel op prijs gesteld...
Gelukkig zijn er nog andere manieren van reageren zoals m'n gastenboek
en het e-mail gebeuren. Anders wordt U gewoon lid van m'n forum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!