Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, augustus 12, 2003

"Body-verzorging!?" Dat is natuurlijk een abominatie van jewelste.
Een monstrum, groot genoeg voor een eigen postcode.
Als het dan zonodig op de Engelse toer moet maak er dan meteen
"Body-care" van. Okee?
Vanochtend met Ferdinand de kruising overgestoken waarna
ik hem de rest van de weg naar school alleen heb laten afleggen.
Zag nog vanuit de verte dat hij op een vriend toerende.
Ze worden groot...
In de supermarkt kwam ik zoals zo vaak een vader tegen van een jongetje
uit de kleutergroepen. Zal hem toch eens zijn naam vragen.
Goedemorgen (naam)! klinkt toch vriendelijker dan "hai!"
Nog een tijdje staan babbelen met Jeanet, een lid van de oudercommissie
waarin ik ooit een zetel deelde met buurvrouw M. Op een gegeven moment
was ik mij meer gaan toeleggen op mijn taken voor de medezeggenschapsraad
en bleef de moeder van m'n dochter(s) in de OC als schakel tussen dat cluppie
en de MZR.
Onderweg naar huis werd ik tegemoetgefietst door een breeduitlachende
buurvrouw A die duidelijk zichtbaar haar best had gedaan om er mooi
uit te zien vandaag.
Heb de indruk dat ik Pieter goed heb kunnen helpen vanochtend.
Dat zijn zo van die lastige dingetjes als je ex bij het uit huis verwijderen
van de laatste spulletjes ook haar persoonlijke data van de harde schijf van de PC verwijdert
en en passant een nieuw wachtwoord in het systeem invoert waarvan zij later beweert
niet meer te weten wat het ook alweer was.
Dat is althans zijn versie van het gebeurde.
De hare luidt:"Natuurlijk heb ik een paar dingetjes met opzet gedaan
om hem dwars te zitten. dat is toch normaal?"
Hoezo normaal!? Een flink pak slag op je blote billen is normaal!
Iemand enig idee waarom het "hoort" om elkaar lastig te vallen vanaf het moment
dat je uit elkaar bent. Ik heb nog immer geen valide argumenten
mogen aanhoren. Wie durft?
Net nieuwe gymschoenen gekocht voor Fer en fijne instappers voor mezelf.
Dus goed gebruik gemaakt van de 50% kortingsaktie bij de Bristol.
Kan nu met een voldaan verder aan de slag in m'n huisje.
Bijvoorbeeld even Rebecca, m'n goudvis, voorzien van een vers ijsklontje.
Ja, ook goudvissen kunnen bevangen raken van de hitte en bovendien
is ze al tien.
Nog even van het nieuws meegepikt dat diverse instellingen in de problemen
zijn geraakt vanwege het uitblijven van uitvoering van de zogeheten "vangnet-regeling"
voor Melketiers. Dat zijn mensen aan wie door ene meneer Melkert indertijd is beloofd
dat zij ervaring konden opdoen op een werkplek die zij mochten houden
als het na een jaar nog steeds wederzijds beviel. Een en ander zou met behoud van uitkering
plaatsvinden. Nu was het zo dat de tijdelijke ID-banen nooit zijn omgezet in volwaardige
banen (en was dat volgens mij ook nooit de bedoeling).
Inmiddels is de subsidie-kraan dichtgedraaid en dreigen er instellingen
hun deuren te moeten sluiten omdat zij de "salarissen" van deze mensen
niet kunnen opbrengen zonder die subsidie.
De verantwoordelijke wethouder, Rob Oudkerk, had toegezegd dat elk bedrijf
dat dat voor eind april zou aangeven in principe in aanmerking zou komen
voor een vangnet-regeling. Inmiddels zijn we bij augustus, hebben de instellingen
waar het om gaat (buurthuizen, scholen, theaters) nog geen geld gezien
en zelfs nog niet gehoord of en zo ja hoeveel zij als bijdrage krijgen.
Rob Oudkerk, die volgens het nieuwsbericht niet bereid was commentaar
te leveren (?) heeft inmiddels beweert dat de bedrijven geïnventariseerd
moeten worden en dat dat onderzoek in september zal zijn afgerond.
Hij zei er niet bij aan welk jaartal hij dacht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!