Stel dat u een potje aan het klaverjassen bent en u wilt heel graag dat de volgende kaart die u van de stapel pakt een kaart is die u nodig heeft, zou u dan de fabrikant van het spel kaarten een euro geven om zich daar van te verzekeren? Natuurlijk niet, toch?
Toch geven Nederlanders jaarlijks 3 miljoen euro uit aan virtuele muntjes om een niveau hoger te komen in een online kinderspelletje: Candy Crush. Ongelooflijk, niet?
Dat geld zou ook naar voedselbanken kunnen gaan of naar vakantiekampen voor kinderen van bijstandsouders. Mensen zouden ook hun partner kunnen trakteren op een leuk weekendje weg met z'n tweeën. Maar nee, liever zitten ze in hun eentje op de mobiel of een iets grotere computer om gekleurde bolletjes aan elkaar te klikken.
Natuurlijk mag (en moet) iedereen zelf weten wat-ie met zijn geld doet maar persoonlijk vind ik dat iemand die virtuele muntjes met echt geld koopt het recht verliest om te klagen over geldgebrek. Maar ja, dat ben ik.
=================================================
In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/
Een hoopvol nieuwsbericht
27 minuten geleden