Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, oktober 02, 2003

"Papa?"-"Ja, schat?"-"Als je een gezonken schip wilt vinden, moet je op de computer de stromingen volgen."-"Da's goed om te weten, schat."




Een Katholiek meisjesboek uit 1936; een handleiding met als centraal thema; "hoe maak je Eskimo-wanten"; Een cursus Engels uit de begin jaren 50, compleet met aantekeningen; The Canterbury Tales; Yoga voor beginners; Brieven uit Westerbork...

Zomaar een doorsnede van de boeken die gisteren door mijn handen gingen bij het sorteren ten gunste van de naderende boekenmarkt op school. Lachen!




Weer lekker gewerkt gisteren. Om vijf uur waren er al zo veel kinderen opgehaald dat ik het verantwoord achtte mijn collega naar huis te sturen. De laatste der drie overblijvers werd om kwart voor zes opgehaald zodat ik Fer kon verrassen met een iets vroegere thuiskomst dan gepland. In plaats daarvan werd juist ik een weinig verrast: het bezoek voor de avond bleek reeds gearriveerd. En zo geschiedde het dat wij een weinig later in gezelschap van Claudia en Marije ons avondmaal zaten te nuttigen in Papa Longo, het lokale eethuis waar men mij inmiddels kent.


Ferdinand mocht nog wat langer opblijven en besloot zijn tijd nuttig te besteden met het uitspelen van level 2 van Hercules voor de Playstation. Knap gedaan, Fer!


Het werd een errug gezellige avond waarbij Marije en ik de door haar meegebrachte fles rode wijn soldaat maakten en Claudia te kampen kreeg met de gevolgen van die
aktie waardoor het Triviant spelen wellicht iets langer duurde dan vantevoren was aan te nemen. ..


Nadat de jongedame die Janet speelt in een zekere met Halloween op te voeren show richting laatste trein was vertrokken nog met Claudia zitten filosoferen over dromen, reïncarnatie en andere aardse zaken.




Met Ferdinand de Geweldenaar vanochtend onderweg naar school genoten van de aanblik van een Westertoren in nevelen gehuld en de geur van fermenterende aarde.
Veel tijd om stil te staan bij opduikende gedachten was er niet helaas want hij moest op tijd op school zijn voor een uitje: men gaat vandaag naar het Concertgebouw...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!