Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, maart 11, 2011

Twee voicemailberichten (Een verhaaltje)

Twee voicemail-gesprekken

1) "Hoi met mij! Alles goed? Nou, met mij wel hoor. Al heb ik nog wel een beetje last van die blaasontsteking van 12 dagen geleden. Met de buurvrouw gaat het niet zo goed want haar kat is gisteren overreden. En dat net in de week dat drie jaar geleden haar man is overleden. Zielig hè? Ik weet trouwens nog goed dat mijn goudvis overleed. Acht jaar was ik nog pas maar ik herinner het me alsof het pas gisteren was. Volgens papa was Snoepie...ja, ik noemde haar Snoepie. Vraag me niet waarom want dat weet ik echt niet meer. Zoals gezegd: ik was pas acht en dat is dus een tijdje geleden...was Snoepie nu dus naar de hemel. Nou, lekker dan. Daardoor heb ik jarenlang gedacht dat de hemel ergens op de bodem van de wc was. Maar goed, waar ik voor belde...o, had ik trouwens jou al gevraagd hoe het gaat? Tsjonge, wat onbeleefd van me! Zie je je moeder nog wel eens? Doe haar de groeten van me, okee? O en waar ik dus voor belde: deze week - vrijdag om precies te zijn - word ik 34 en omdat vrijdag voor de meeste mensen niet zo goed uitkomt heb ik besloten mijn verjaardagsfeestje op zaterdag te geven. Gewoon bij mij thuis. Nou lijkt het mij leuk als jij ook kon komen. Wij hebben alkaar tenslotte al een paar maanden niet meer gezien. De laatste keer was geloof ik op het feestje van Anneloes. Kan dat kloppen? Anyways, ik hou het kort want ik moet nog meer mensen bellen dus ik hang nu op. O ja: laat je even weten of je komt? Nou, doei doei! En o ja: over een cadeautje hoef je je geen zorgen te maken hoor. Jij bent altijd zo creatief...dus jij verzint wel wat. Nou, dahag!"

2) "Hoi, met mij! Alles goed? Hé, vrijdag ben ik jarig maar ik vier het zaterdag. Gewoon bij mij thuis. Kom je ook? Nou, mazzzzzelll!"

Het ene bericht is ingesproken door een man en het andere door een vrouw. Het onderwerp is in beide gevallen identiek. De lezer mag kiezen wie welk bericht insprak.

13 opmerkingen:

  1. de vrouw sprak het eerste bericht in en volgens mij werk ik samen met haar op kantoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken een dame die jouw verhaaltje minstens drie keer zo lang maakt, en dan is ze nog snel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat weet je nooit he, daarvoor moet je het toch horen.

    Mijn gevoel zegt dat het eerste een vrouw was.
    Toch zijn de meeste dj`s altijd nog man.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die eerste nog kort voor een vrouw... ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kan alleen maar voortgaan om mezelf en het bericht dat het best bij mij past is nr 2. ;-))
    less is more .. ;-))

    feestelijk weekend, terrebel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n voicemail luister ik niet eens af. Veels te lang, en de telecom blij. Het eerste is door een vrouw. Duidelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het eerste bericht: Gerard Joling.
    Het tweede bericht: Rita Verdonk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bday @ my place this s@.
    C ya!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruik nooit geen voicemail. Het is zo iets onpersoonlijks.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem00:21

    Eerste man die hebben veel meer woorden nodig om wat te zeggen. Toch??
    Nahhh dat geloof ik zelf niet. Eerste vrouw 2 man.

    Ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wahahahaha, bericht 1 was van mij, bericht 2 van manlief.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!