Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, december 23, 2009

Gezellig

Ooit stond bij ons voor de deur van de kerk een dakloze te bedelen. Bij het begin van de kerstmis bleek de voorganger onvindbaar. Tot de "zwerver" binnenkwam, zijn vermomming afdeed en de kansel beklom. Hij begon de preek met: "Ik schaam mij dood! Noemen jullie je Christenen!? Welgeteld twee mensen gaven mij een beetje kleingeld en precies vier mensen keken mij in de ogen aan. De rest van jullie negeerde "die vieze oude man bij de deur"."Waar blijven jullie met je dierbare kerstgedachte? Onvoorstelbaar dat onze gemeente wordt bevolkt door zo'n stelletje hypocrieten!" En weg was de uitgelaten kerststemming onder de "gelovigen"...hah!

Natuurlijk zijn niet alle Christenen hypocrieten maar U begrijpt wel waar ik heen wil. Toch? Nu kan ik hier wel heel genuanceerd gaan doen maar daar zet ik mensen niet mee aan tot zelfstandig denken.

Neem nu de discussie die ontstond naar aanleiding van mijn stukje van gisteren. Daar zijn een paar bijzonder fraaie en weldoordachte reakties op gekomen (waar ik ook weer op reageerde, zoals U hier kunt nalezen). Ondermeer door middel van dit weblog probeer ik mensen in te laten zien dat het hebben van een eigen mening meer is dan het maken van een samenvatting van een Telegraaf-artikel.

Het kan geen kwaad om mensen af en toe een spiegel voor te houden. Zo deed ik dat samen met een paar andere klanten op de UWV-klantendag in november. Veel werknemers schrokken ervan om te horen hoeveel er eigenlijk mis ging binnen hun bedrijf. Niet zo gek wanneer je bedenkt dat een gemiddelde werknemer nooit een klacht onder ogen krijgt en de gemiddelde klant in het ongewisse wordt gelaten over de naam van degeen die hun dossier behandeld.

Vandaag ontving ik het evaluatie-rapport. Helaas bleek dat niet meer dan de uitgetypte (en niet eens uitgeWERKTE) aantekeningen van één der aanwezigen en zat het rapport dus vol taalfouten. De begeleidende brief was echter wél in orde en beloofde beterschap. Da's mooi.

Dat was ook het weer vandaag. Buurvrouw Winonah en ik trotseerden de elementen om samen bij de gitaarleraar langs te gaan. Wij gingen er heen om 4 uur en waren pas na half negen weer thuis. Er zijn ook filmpjes gemaakt die U ongetwijfeld eerdaags kunt bekijken. U begrijpt: het was erg gezellig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!