Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, februari 15, 2007

Wordt vervolgd

Wordt vervolgd

"Schiphol enkele uren ontregeld door nep-bommelding" zou de krantenkop geweest zijn, zo'n tien jaar terug. Tegenwoordig is het "Schiphol in hoogste staat van paraatheid na dreiging met terroristische aanslag."

"Ouderwets recherchewerk leidde tot de opsporing van de twee van huis weggelopen tieners"...In de praktijk schakelde de politie de media in om de zoon van een beroemde regisseur en diens vriendinnetje te zoeken terwijl ze op het bureau op een telefoontje bleven wachten. Dat kwam van de jongen zelf die nerveus was geworden van de media-aandacht. Misschien moet voortaan ook maar de media worden ingeschakeld als een kind van een niet-bekende Nederlander wegloopt.

Het is duidelijk dat de media een bepalende factor zijn in stemmingmakerij onder de bevolking.

Ik maak liever m'n eigen stemming. Zo voelde ik mij gisteren na veel slapen afgewisseld met regelmatig toiletbezoek goed genoeg om bij m'n zoon op dartles te gaan kijken. Het toeval wilde dat men net een begeleider tekortkwam in het betreffende buurthuis en zo kon ik weer even terugschakelen naar mijn vroegere baan als groepsleider in de kinderopvang. Blijft toch een prachtig vak, kinderen helpen opvoeden; hier en daar wat onzekerheid wegnemen en een ander wat nederigheid bijbrengen, soms een complimentje uitdelen en dan weer een reprimande vermommen als grapje.

Na het eten met m'n zoon even gaan kijken hoe het leskrijgen op een atletiekbaan er feitelijk aan toe gaat. Bij het zien van een hele troep voor hem onbekende kinderen was hij in eerste instantie wat timide maar na een gesprekje met de trainer voelde hij zich al snel wat meer op zijn gemak tussen de renners en speerwerpers. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!