Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, december 17, 2006

Nacht

Nacht

Vraagje: hoe heet het wanneer in een land een protestlied niet in het openbaar gezongen mag worden 'omdat dat de openbare orde verstoort"? Wanneer dat in China gebeurt spreekt men van een fascistisch regime. Speelt het zich af in Duitsland, komt al snel de term "Nazi's" opborrelen maar hoe noemen we dat eigenlijk wanneer het in Nederland gebeurt? "Wat!?" roept U "In ons eigen veilige aardige Nederland mag Brigitte Kaandorp "De Kerstboodschap", een protestlied tegen de bio-industrie niet in het openbaar ten gehore brengen "omdat dan de openbare orde verstoort zou kunnen worden". Als tegemoetkoning mag wel de tekstschrijver komen zingen...met nog 99 andere mensen zodat in totaal 100 mensen zingen voor de actie "Varkens in Nood". Dus 100 mensen mogen komen zingen maar Brigitte Kaandorp niet...Parbleu? Hij zou dan niet de openbare orde verstoren maar Brigitte Kaandorp wel? Ik ben even in de war hier. Help!

Dat roepen ook de SP en GroenLinks inzake de Nederlandse troepenmacht in Afghanistan. Zij waren al tegen de legering van de troepen in Uruzgan alwaar de militairen aanwezig zouden zijn om te helpen met de wederopbouw van het land. (Hoe het "hardhandig ondervragen" van verdachten daarin past is mij nog niet duidelijk, maar goed.). Inmiddels is minister Kamp accoord gegaan met de inzet van militairen met een Nederlands paspoort in de naastgelegen provincie kandahar. Zogenaamd om Uruzgan veiliger te maken 'want Taliban soldaten zouden wel eens over de grens kunnen gaan en moeten daarom maar worden opgespoord en doodgeschoten."Ja, dan ben je echt lekker opbouwend bezig...NOT!

Voor diegenen die denken dat de SP pertinent tegen het sturen van militaire op vredesmissies is moet z'n huiswerk maar doen: dat is namelijk niet het geval. Het enige verschil is dat de SP vindt dat het moet gaan om echte humanitaire hulp en niet om hielenlikkerij richting de VS.

Ik ga zo lekker vroeg richting bed want na een normale werkdag was er nog een naborrel met collega's, gevolgd door een reünie van de Lichting 2001 van de Filmacademie. Omdat ik indertijd mijn medewerking mocht verlenen aan de eindexamenfilm zag ik wederom enkele van de jonge dames en heren die later opdracht zouden krijgen tot het produceren van "Meiden van De Wit". Enkele daarvan bleken bekenden te zijn van de produktie-assistente die op de filmset rondliep waar ik later in de nacht was: In een bijzonder leuke rol mocht ik een bijdrage leveren aan een filmpje -een zogeheten kerstflint- over de Kerstman. In opdracht voor Nickelodeon speelde ondermeer Viviënne van den Assem mee. Die kende ik nog niet...

Misschien toch maar'n vaker TV kijken. Maar wanneer? Tegen het einde van de dag vandaag bijvoorbeeld Ferdinand opgehaald bij oma en daar lekker spaghetti gegeten. Thuis even relaxt een aflevering Star Trek gekeken met hem en samen met één van zijn verjaarscadeaus gespeeld. Strakjes alleen nog maar even een potje strijken en dan in rusttoestand genieten van de nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!