Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, april 26, 2004

Gal



U weet nog dat Ik het ING-bestuur een vraagje stelde en een keurig antwoord kreeg dat meteen weer een vraag opriep? Welnu: Hier is het antwoord daarop:


Geachte heer,


Dank voor uw bericht. In antwoord op uw vragen kan ik u de volgende toelichting geven.


ING streeft naar een prestatiegerichte beloning, niet alleen voor de Raad van Bestuur, maar voor al haar medewerkers. Inmiddels is prestatiegerichte beloning ingevoerd voor 7000 managers van ING. Ook voor de overige medewerkers zal dit naar verwachting, mede naar aanleiding van het Sociaal Akkoord 2004, aan de orde komen gedurende de komende CAO onderhandelingen.


Wat betreft het verlagen van bonussen: binnen ING zijn de bonussen van de Raad van Bestuur afhankelijk van de prestatie van ING Groep. Als het bedrijf niet goed zou presteren heeft dat invloed op de hoogte van eventueel uit te keren bonussen.


Tenslotte nog een korte toelichting over het wegvloeien van topmanagers. Een combinatie van inhoud van het werk, werksfeer en beloning zorgen ervoor dat mensen tevreden werknemers zijn. Dat zal per individu verschillen, maar beloning is een bewezen belangrijk onderdeel.


Ik hoop u hiermee voldoende aanvulling te hebben gegeven.



Met vriendelijke groeten,
N. Jue


ING Groep/CC&S/Corporate Communications
Locatie Code IH 07.358
Postbus 810, 1000 AV Amsterdam
T 020 5415411, F 020 5415451



Erru netjes van deze mensen om met zo'n persoonlijk antwoord te komen. Ja toch?
Al ben ik het nog steeds niet eens met de regeling: ze maken keurig duidelijk dat er gesproken zal gaan worden over loon naar presteren voor de mensen van de werkvloer. Waarschijnlijk ook niet meer dan dat maar toch...


Gisteravond heeft een zekere, niet nader genoemde buurvrouw, mijn gal-meridiaan onder handen genomen. Oef! Een aparte ervaring, kan ik U verzekeren. Wellicht dat de behandeling nog enkele malen wordt herhaald...


Vandaag hadden wij dankzij collega Marieke eigengemaakte wafels op het werk en vonden Fer en zijn klasgenoten een dakloos persoon in een bloembak op het schoolplein. Op karate-les was het vrij rustig. Wellicht omdat diverse ouders ervan overtuigd zijn dat in periodes van schoolvakantie (niet voor alle scholen nog, overigens) ook de dojo van meester Willem gesloten is. Het belooft een avond te worden waarop ik vroeg de oogjes toe zal doen vanwege het bijkans onchristelijke tijdstip waarop de werkzaamheden vanmorgen een aanvang namen: 08.00uur!

Dormentori te salutant!

(Of zoiets. M'n kennis van het Latijn is wat roestig)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!