Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 11, 2005

Draken

Draken



Googlewhack:

how to start scoubydou twister




Zo. Boek nummer 7 van dit jaar is uit: Eragon van Christopher Paolini blijkt een bijzonder aardig debuut van een Amerikaanse tiener. Natuurlijk wordt het iets makkelijker een boek uit te geven wanneer je ouders een uitgeverij bezitten maar dan nog...


Het boek gaat over een jongen en zijn draak. Zie het maar als een allegorie voor een minister en zijn plannetje: koste wat kost wil hij dat zijn "draak" met hem verbonden blijft. Totdat de draak vervelend wordt natuurlijk. Dan, en dan alleen, heeft hij er alles aan gedaan om de draak in toom te houden. Zo wil een zeker ministerie TBS'ers voortaan straffen door hen zo veel mogelijk als gewone burgers te laten leven. Ik stel mij daar een soort van begeleid wonen project bij voor waarbij de psychisch gestoorde criminelen zich kunnen voorbereiden op een leven in de "maatschappij". Puik plan: laat veroodeelde kinderverkrachters naast een basisschool wonen en neo-nazi's naast een moskee. Alchohol-verslaafden geef je uitzicht op de kroeg aan de overkant en brandstichters laat je in het weekend vrijwilligerswerk doen voor de lokale brandweer!

In Almere heeft men er al ervaring mee.



De beveiligingsmensen rond Het Witte Huis krijgen steeds meer ervaring met het verwerken van niet-bedreigende situaties. Zo was er vandaag een één-motorige Cessna bijna uit de lucht geknald door twee F-16's omdat het zich op slegs 5 kilometer van de Amerikaanse regeringszetel bevond zonder dat de piloot zich identificeerde. Voor veel Amerikanen is het al te laat, vrees ik maar voor sommigen bij wie ernstige paranoïa dreigt te ontstaan zou therapie nog kunnen helpen...






Vanmorgen was Ferdinand mee naar de therapeut die mij vertelde "wat meer te lijken op Winnie de Poeh": een vervelende situatie onder ogen zien, kijken of er wat aan gedaan kan worden en zo niet simpelweg laten rusten. De rest van de dag bracht mijn zoon door bij vriend Maurits terwijl een dame van Stichting Vluchtelingenwerk mij afhielp van Koninginnedag-overblijfselen. Verder zijn er weer een paar stapeltjes foto's ingeplakt, zijn er wat sollicitatiebrieven de deur uit en ziet de keuken er iets opgeruimder uit, in navolging van mijn humeur.


Bij onze wekelijkse boodschappen kwamen Fer en ik tot ons genoegen ende plezier buren Debbie en Billy tegen. Altijd gezellig. Uitgeput van het rondrennen in het Sarphatipark met zijn beste vriend, afgewiseld met spelen op de Playstation 2 droomt Ferdinand (aan zijn slaapgeluiden te beoordelen) van de grappen die hij tegenkwam bij het kijken naar de huurfilm "Black Knight".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!