Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, augustus 18, 2003

Nou heb ik't toch wel even helemaal gehad met die gasten.
"Is't een politiepenning? Is't een paspoort? Is't een handgranaat
of een raketwerper? Neen, het is een levensbedreigende camera
in handen van een Palestijnse Reuters-cameraman! Schiet!! Schiet dan toch!!!"
En hoepla! Amerikaanse soldaten hebben weer een leuk incident op hun conto.
En dat alleen maar omdat niemand hen heeft uitgelegd dat een camera iets anders is dan een raketwerper.
Of ze wisten niet dat daar verschil tussen bestaat ofwel hebben bewust en gericht geschoten. Zegt U't maar.
Ook de "medicijnknaak" blijkt aan inflatie onderhevig. Volgens minister Hoogervorst wordt een knaak als je die omrekent
naar euro's 1.50 . Dat is dus een inflatie van uhm...32 procent. Ik vind dat veel. Hoogervorst niet.
De minister van volksgezondheid is van mening dat als mensen zich bewust worden dat medicijnen geld
kosten ze dan minder zullen gaan gebruiken. Een fraai plan, een volgeling van Malthus waardig:
Je zorgt er gewoon voor dat arme mensen zich het niet kunnen veroorloven om gezond te blijven
en daarmee sterft dit inferieure mensenras vanzelf uit. Goed zo!
Gisteravond, vlak nadat Vincent was vertrokken na een door hem verloren potje Magic,
kwam buurman Leon nog even langs om mayonaise te lenen. Natuurlijk had ik die voor hem.
Er zijn mensen die zouden zeggen:"Waar is dat voor nodig?" maar persoonlijk hoef ik niet te weten
of de vaseline op was of dat het om een zwangere gaat met een mayo-tick of ze gewoon zelf patatjes
hebben gebakken of wat dan ook. Als iemand iets van mij wil lenen en ik kan aan dat verzoek voldoen
verbindt ik daar geen voorwaarden aan zoals het bevredigen van persoonlijk nieuwsgierigheid.
Ben trouwens wél nieuwsgierig naar de aflevering van Villa Felderhof van vanavond om 21.00uur op Nederland 1.
Daarin is namelijk niemand minder te gast dan Désanne van Brederode. Haar debuut "Ave Verum Corpus" (Nog steeds in handen van de schooldirectie!) vond ik
heel fijn om te lezen. Het volgend boek "Mensen met een hobby" vond ik ietwat te elitair opgesteld. Een beetje van "Nu hoor ik er ook bij. Pas maar op meneren Zwagerman en Grunberg". Jammer.
Dat boek ligt dus in oktober op de boekenmarkt op Fer's school. Heb mij vanochtend opgegeven als vrijwiller voor het sorteren en prijzen van de ingeleverde boeken. Lijkt me een leuke klus. Wat mij op zich ook wel een leuke klus leek was het penningmeesterschap van de oudercommissie. Naderend tijdgebrek noopte mij echter mijn opwelling te onderdrukken.
Nu lekker strijken, werken aan een Rocky Horror-schema, advocaat bellen en naar de bibliotheek. De simpele dingetjes in het leven. U kent dat wel. Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!