Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, augustus 03, 2003

Had ik zo maar vergeten te melden dat Eva gisteren op de WC geplast heeft.
En ik heb een foto van haar glunderende koppie vlak daarna...
Werd vanochtend wakker door een Eva die tegen me aan kwam kruipen.
Toen ze merkte dat haar broer wakker werd ging ze naar zijn bed
om met hem te spelen.
Ben zeker een half uur bezig geweest met het frutten aan Eva's haar.
Later met Dayna en buurvrouw M wezen spelen in het nabijgelegen speeltuintje.
Fer op de fiets, Eva op de driewieler en Dayna op haar loopauto.
Bij thuiskomst nog even met buurvrouw Debbie staan kletsen.
Gewoon het gebruikelijke politieke geleuter en natuurlijk het
vaak voorkomende opscheppen over Ferdinand.
Leuk mailtje ontvangen van meester Floris en hééél veel mailtjes
ontvangen uit Amerika...:-) Nu we't toch over het land van de onbegrensde
mogelijkheiden hebben:
George W. heeft't zwaar. Zo ondervindt hij hevige tegenstand
van "milieuterroristen" die niet willen zien dat de laatste stukken
wildernis worden ontgonnen ter meerdere eer en glorie van een handvol
politici.

Bovendien zal het terug naar Cuba sturen van een dozijn bootvluchtelingen
hem waarschijnlijk stemmen kosten van de kiezers die vasthouden
aan het standpunt dat vrijheid voor iedereen is...

Om de avond door te komen, hierbij even de regels van Het Hegelspel.
Kwam het ooit tegen in het debuutwerk van Désanne van Brederode:
"Ave Verum Corpus".
Aantal deelnemers: van één tot een niet al te grote groep.
Het spel:
Beginnend met een these moet de volgende deelnemer komen met een antithese.
Deze dient te worden gevolgd door een synthese die op zijn beurt
weer de these wordt in de volgende ronde. Je kunt bijvoorbeeld als extra regel
aangeven dat de laatste synthese (bijvoorbeeld in de tiende ronde)
gelijk moet staan aan de these in de eerste...
Voorbeeld: Brood/Water/Gevangenis,... Gevangenis/Park/Leefruimte,...
Leefruimte/Innerlijk/Ik,... Ik/Jij/Wij,... Wij/Zij/Groep,... Groep/Individu/Samen,
...Samen/Tegen/Met,... Met/Zonder/Mayonaise,... Mayonaise/Ketchup/Hotdog,
...Hotdog/Hamburger/Brood. (Nee, dit voorbeeld heb ik nergens vandaan, behalve dan
uit de krochten van mijn somtijds ietwat zieke geest).
Wie als eerste niet verder kan heeft verloren en moet bijvoorbeeld
(bij voorkeur wou ik bijna zeggen) een borrel in één teug consumeren.
Net op het moment dat wij het pand wilden verlaten kwam buurvrouw Angèlique
voor haar Pilates-oefeningen. Fer en ik hebben haar alleen gelaten met de instructie-vidéo
en zijn een patatje gaan halen. Ook voor haar. Op de weg terug naar huis
nog een in kennelijke staat verkerende buurman Dudo, de vriend van buurvrouw Johanna,
tegen het lijf gelopen. De blik in zijn ogen beviel me niet zo dus gauw maar verder gewandeld
onder het mom van:"We moeten snel zijn anders is het patatje van de buurvrouw koud voor we thuis zijn."
Het schijnt dat tijdens onze afwezigheid buurvrouw Ingrid nog is langsgeweest. Waarvoor is niet geheel duidelijk.
Buurvrouw Johanna is, ondanks het feit dat dat wel was afgesproken
niet komen opdagen. Wie wel zijn komen opdagen zijn Bas & Vincent van de kaartclub.
Buurvrouw A is inmiddels, na een stuk aan haar scriptie te hebben gewerkt en met iets
losser zittende spieren dankzij wat handenarbeid van ondergetekende huiswaarts getogen.
Ik wensch U een prettig einde van dit wonderschoone weekeinde. Ave!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!