Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 10, 2006

Pathé Arena

Pathé Arena

Jaren van studie tonen aan dat dolfijnen elkaar bij de naam noemen. Verder reageren zij wanneer een mens iets aanwijst en valt het hen via de spiegel op als er kenmerken op hun lichamen zijn aangebracht. Er schijnen meer tekenen van intelligentie te zijn ontdekt bij de tuimelaar. Terwijl de mens zaken uitvind als de wekker en de atoombom en zichzelf daarvoor de hemel in prijst hebben Flipper en zijn (haar?) soortgenoten nog nimmer iets anders gedaan dan een beetje spelen in het water, eten, vrijen en slapen. Dus wie is er nu eigenlijk slimmer?

Ik denk dat Neelie Kroes slimmer is. Ondanks het feit dat zij wéér gelogen heeft over haar banden met vermeend witwasser Paarlberg komt zij er wéér mee weg en mag zij haar baantje als eurocommissaris gewoon houden. Nadat zij eerder aangaf dat zij al haar banden met Paarlberg verbroken had kwam aan het licht dat zij haar villa in Wassenaar bewoont met zijn financiële steun. Wéér zei zij toen dat zij ook deze band had verbroken en wéér bleek niet veel later dat zij weer gelogen had. Je begint je af te vragen of deze mevrouw wel in staat is tot het vertellen van de waarheid.

Bij Administratiekantoor Amsterdam heeft men ook moeite met het begrip 'waarheid". Zij voeren de administratie van ondermeer Hollands Glorie Casting. Omdat ik nog steeds zit te wachten op een betaling van een klus op 22 november 2005 stuurde ik het volgende bericht:
http://vragen.blogspot.com/2006/05/vervolg-op-factuur.html

Prompt werd ik 's middags gebeld met de mededeling dat de meegstuurde kopie van m'n paspoort uit te weinig pixels bestond waarop zij besloten geen verdere aktie te ondernemen. Daarop vroeg ik mij hardop af of zij inderdaad zo klantonvriendelijk zijn dat zij in zo'n geval niet even bellen om de klant te vragen een nieuwe kopie in te sturen, ditmaal van een hogere resolutie. Daarop vertelde de mevrouw:"Tsja, als we daar aan gaan beginnen komen wij niet meer aan werken toe." Daarop deelde ik haar mede dat haar werk bestaat uit het helpen van klanten en dat het niet de bedoeling is dat de klanten haar werk doen. In ieder geval wist Louise mij toe te zeggen dat het met het per e-mail doorsturen van een kopie van m'n paspoort geregeld zou moeten zijn. Ik ben benieuwd en houd U op de hoogte. Laat het in ieder geval duidelijk zijn dat men met mij niet moet sollen. Wie mij opzettelijk respectloos bejegend (zo bleef Louise mij tutoyeren terwijl ik dat niet deed) zal getroffen worden door het vuur mijner ziel en minimaal voor eeuwig branden in de vurige poelen des hels..eh...ik zit niet op m'n werk. Gooi het maar op beroepsdeformatie.

Zal Jacques Chirac daar ook last van hebben? In ieder geval is duidelijk dat hij niet helemaal kosher bezig is. Zo zou er 45,5 miljoen euro op zijn naam op een Japanse bankrekening staan, gestort door de een of andere vage stichting. Ben benieuwd hoe hij zich hieruit lu...kletst.

Kletsen deed ik zojuist nog even met buurvrouw Hetty die gezellig even op visite was en van mij hoorde dat ik met Fer en vrienden Ankie & Edgar naar de film was geweest. Ice Age 2 is echt een heeeele leuke film! Eerder had ik m'n zoon van school gehaald om samen met hem wat te klussen in huis en tuin voordat wij oma gingen opzoeken om vanuit het verpleeghuis de metro te pakken naar de Pathé Arena.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!