Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 02, 2005

Orakel



Zomaar even een paar recente voorbeelden van mensen die in zoekmachine Google een orakel zien en door hun brandende vraag op mijn weblog terechtkomen. Weten mensen tegenwoordig echt niet meer hoe zij moeten zoeken? Van mijn zoon weet ik dat hij en zijn klasgenoten les krijgen in het opzoeken van verschillende zaken. Hoe gebruik je een atlas? Hoe zoek je iets op in de inhoudsopgave? Hoe werkt een bibliotheek?
Hoe zoek je iets op op internet? Degenen die onderstaande vragen in een zoekvenster intypen moeten maar'ns een paar lesjes met mijn 9-jarige zoon meelopen...




ik was 21 jaar kreeg in 1994 kinderbijslag op de en/of rekening samen met mijn moeder is dit strafbaar in Nederland?



hoeveel trappen moet je lopen om bij de sacre coeur te komen?


waarheen gaat de koning op koninginnedag 2005



Ha, eindelijk een leuke EU-referendumstemwijzer. Van de mensen van Stemhok.nl


Hier een leuk linkje over de groei van Amsterdam door de eeuwen heen.:
http://www.ahm.nl/swf/groei1.swf



Ah, wat kan een mens toch aardig dromen! Op de volgense URL vindt u bovenaan de lijst de meest recente van de dromen die ik het waard vond om te noteren:
http://www.xs4all.nl/~terrebel/Dreams.html


Programma's als "That's the question", "Weekend miljonair" en dergelijke leveren Ferdinand's favoriete televisie-momenten. "De distel is het symbool van Schotland! Dat wéét je toch gewoon!?"
Nou, Fer, voor een heleboel mensen (waaronder je vader) is dat niet gewoon.
Vanaf het moment dat hij naar de middelbare school gaat weiger ik Triviant met hem te spelen... ;-)



Een bijzonder relaxte dag beleefd, gisteren. Eerst een bezoekje van oma die ons een aanvullend ontbijtje bracht én avondeten. Daarna een uurtje aan het opruimen geslagen waarbij het gelukt is een complete la van het ladenkastje leeg te ruimen om vervolgens in het Vondelpark te gaan liggen genieten van de nadering van de zomer. De rest van de middag doorgebracht in Casa del Gardenia waarna ik samen met Ferdinand heb zitten kijken naar de pilot-aflevering "The Cage" van de oorspronkelijke Strar Trek-serie. Op video. Later op de avond kwam buurvrouw Angélique een potje thee zetten voor haar buurman en zo kwam het dat ik met hernieuwde energie nog voor tien uur in m'n bedje lag.

En die energie was nodig ook, vandaag! Om op tijd op het werk te zijn mocht ik kwart over zeven de deur uit. Ferdinand had ik mee om mij wakker te houden. Ook hij was moe, zo bleek toen hij vlak voor het avondeten vertelde dat hij eigenlijk te moe was om naar karateles te gaan. Na een energierijk soepje, echter, besloot hij dat wij alsnog eropuit trokken richting dojo. Zonder spijt van die beslissing ligt hij nu te slapen:"Dit was de leukste les van het hele siezoen!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!