Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, februari 25, 2004

Verkeerd


Moest alles op alles zetten om niet te stotteren toen ik antwoord gaf op haar vraag. Wij moesten dezelfde tram hebben en ons gesprek zette zich voort terwijl zij zat en ik stond. Tot het moment dat zij mij onderbrak. Mijn hart sloeg over:"Wat heb ik verkeerd gezegd?" Gelukkig. Zij wees mij op het vrijkomen van een tweepersoons zitplaats. Kon echter niet ingaan op haar aanzoe...bod naast haar plaats te nemen. Ik moest er bij deze halte uit.





"Wanneer U vóór 1 juni aanstaande bij ons Uw blindedarm laat verwijderen ontvangt U gratis een DVD-recorder én een aantrekkelijke korting op Uw eventuele begrafenis."



Foldertjes met dit opschrift zijn binnen afzienbare tijd werkelijkheid.
Als het aan P. Sturkeboom van Het Ziekenhuis Consortium (HZC) ligt, tenminste. Deze meneer is van zins tenminste vijf ziekenhuizen te kopen "om ze weer rendabel te maken." Een eenvoudige geldkwestie dus.
Stel, je komt voor een acute blindedarm-operatie die het ziekenhuis 1000 euro oplevert. Tegelijkertijd is er iemand die een nieuwe neus wil en daar 10.000 euro voor over heeft. Vanwege het nieuwe beleid zal het management ervoor kiezen de eerste patiënt een dagje te laten wachten.
Of is dat alleen maar mijn zwartgalligheid?




Daarover gesproken: wat te denken van mijn meest recente droom?




Intussen heb ik het bijzonder vermakelijke "Interesting Times" van Terry Pratchett uitgelezen om te beginnen aan "Ik ben een legende" (I am Legend)
van Richard Matheson.



Helaas is buurvrouw Johanna wéér niet verschenen op haar bezoekrecht-uurtje gisteravond. Wat daarvan te denken? In ieder geval mag de Ferman vandaag met mij mee naar het werk. Pret ende jolijt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!