Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, februari 20, 2004

Koud he?


Dat wordt weer studeren als in de tijd van Dickens: met een kaars die dienstdoet als lichtbron én als verwarming. Geld voor luxe als een kachel of voedsel kan men zich eerdaags niet meer veroorloven. Minister van der Hoeven zegt zelf geschrokken te zijn van de uitkomst van een onderzoek waaruit blijkt dat de kosten van onderwijs enorm zijn gestegen. Goh. Was er echt een geldverslindende commissie voor nodig om dat vast te stellen? Nog even en er wordt een commissie aangesteld die moet gaan onderzoeken of commissies eigenlijk wel nuttig zijn. Wat zal hun conclusie zijn?


Vraagt dan echt niemand zich af wie de verantwoordelijken zijn voor deze exorbitante prijsstijging? Pak het eens aan als een moordzaak: aan de ene kant is er een slachtoffer en aan de andere kant heb je iemand die er beter van wordt. Een detective lijkt mij hier nuttiger dan een onderzoekscommissie.


Ook in het rampgebied in Iran waar het dodencijfer inmiddels is bijgesteld tot 320. Zoveel mensen kwamen om toen een trein volgeladen met bijzonder explosieve materialen "vanzelf" vanuit stilstand een perron verliet om vervolgens met hoge snelheid het contact met de rails te verliezen en te exploderen. Men denkt aan een ongeluk. Nou, ik niet.




Ik denk aan hoe leuk het is om gezellig op het schoolplein te "netwerken".
Zo heb ik gisteren met Aoife gebabbeld en vanmorgen met Gijs. Gisteravond wilde ik mij klaar maken voor bed na een inspannende Pencak-les toen buurvrouw Petra langskwam voor een praatje. Niet veel later gevolgd door buurvrouw Angélique. Omdat ik zo'n fijn leven heb ga ik staks naar het werk met een glimlach rond de lippen die je ook ziet op de kaarten van het Elfenorakel waar Ferdinand tegenwoordig zo graag mee bezig is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!