Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juli 03, 2011

EHEC-bacterie

Voor de geïnteresseerden: het verhaaltje waarvan gisteren het tweede deel verscheen zal deel uitmaken van een roman die gepland staat voor het najaar van 2012...

Had een heerlijk weekend met m'n zoon en z'n zusje. Eigenlijk heel weinig gedaan: lunchen bij oma (m'n schoonzus was er ook!), beetje TV-kijken, beetje spelletjes doen en even naar de speeltuin. Dochter (10 jaren jong) zocht liedjes uit voor een door mij voor haar te branden CD'tje: Zij ging voor Grieg, Bowie, Bizet, the Fine Young Cannibals, Selena Gomez, Kinderen voor kinderen en Rossini.

Vrijdag had ik helaas geen tijd meer om langs te gaan bij een foto-expo in Arnhem want mijn bezoekje aan de orthopedische chrirurg nam meer tijd in beslag dan verwacht: babbelen, foto's maken...Maar de expert gaat akkoord: ik krijg eerdaags een nieuwe heup!

Wie is er door de regering eigenlijk ingehuurd als expert bij het bestrijden van de Ehec-bacterie?

Is dat diezelfde man als indertijd met inentingen van jonge meiden tegen baarmoederhalskanker, Ab Osterhaus? 'Dankzij het medicijn dat toevallig wordt geproduceerd door het bedrijf waar ik adviseur van ben zal het aantal gevallen niet toenemen.' Dat klinkt toch echt als een middeleeuwse charlatan: 'Dankzij mijn wonderelixer zal uw haar niet meer uitvallen!' 'Maar ook niet minder' maar dat zegt men er niet bij.

Hoe het moderne equivalent heet van het middeleeuwse elixer dat soms gewoon een mix was van kattenurine en slootwater is nog niet bekend...Wat wél bekend is is dat iemand ergens zeer rijk zal worden aan het goedje én dat de overheid helaas nog wat meer zal moeten bezuinigen om de wonderbaarlijke anti-stof te kunnen aanschaffen waarmee niet meer mensen dan nu al zullen sterven aan een Ehec-infectie.

Natuurlijk is het heel erg voor die enkele tientallen mensen (25 mensen wereldwijd?) die zijn gestorven aan de nieuwste oorzaak van de jaarlijkse hysterie-golf-tijdens-komkommertijd maar per dag sterven er meer mensen in Europa aan de gewone griep (4000 per jaar, alleen al in Nederland)...Persoonlijk ben ik er ook van overtuigd dat jaarlijks meer mensen stikken in een spruitje dan er doodgaan aan de Ehec-bacterie.

10 opmerkingen:

  1. spruitjes, die eet toch niemand meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, je kan overal wel wat achter gaan zoeken. Maar met alleen wantrouwen schieten we ook niks op.

    We weten allen: de economie is het allerbelangrijkste wat er bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. van die bacterie lig ik niet wakker.
    ze doen maar !
    Je dochter heeft een ruime muzikale smaak, hopelijk blijft het zo.
    En met je heup komt het dus ook weer eens goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pas maar op dat je met die heup geen bacterie oploopt ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier was laatst ook nog een spruitjes-verslik-epidemie ;-)

    Een gevarieerde muzieksmaak heeft je dochter, nu al.
    Leuk ook dat je met een roman bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een nieuwe heup, da's niet niks. Maar fijn dat het kan he..wens je veel sterkte daarmee.

    Ik ben gek op spruitjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stikken in een spruitje lijkt me echt niet leuk. Dan heb je zo'n gore stank in je bek :D

    Mooi van je heup man! Daar ga je profijt van krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is het niet dit, dan is het wat anders. Maak de mensen bang, dan hou je ze klein... just my 2 cents Terrebel. Mààr: je hebt er een paar knappe logjes over geschreven, waarvoor mijn dank!
    Fijne nieuwe dag en dito week, geniet er van zonder zorgen. Laat het geen komkommertijd worden, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem11:42

    goede smaak heeft je dochter. :)

    fijn dat je nieuwe heup krijgt en dat je dan pijnvrij bent.

    ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn moeder zei altijd ; liever een spruit in de hand , dan de stank van tien ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!