Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 15, 2005

Q & Q



Zingt U even met mij mee: Q en Q, Quhuuhuu, Quhuuhuuhuuuhuhu,...

Met Ferdinand samen de DVD-box gekocht van deze cult-serie uit de jaren '70. Bij thuiskomst meteen de eerste twee afleveringen in grote spanning bekeken. In Ferdinands woorden:"Dit is spannender dan ik had verwacht!" Daarnaast zocht hij een cadeau uit voor een jarige vriend die morgen zijn feestje viert. Sowieso had Superfer een leuke dag vandaag. Zo gingen zij met de klas naar het Fijnhout-theater voor een interactief toneelstuk over de Ridders van de Ronde Tafel en werd op de Ecokids-club de laatste hand gelegd aan de Eco-krant: een door de deelnemende kinderen zelf in elkaar gezette krant met berichten uit het dierenrijk en uiteraard diverse moppen en raadsels en zelfs een heuse krantenstrip. Op zo'n dag kan een bezoekje aan de lokale patatboer natuurlijk niet ontbreken. Inmiddels zit hij weer verdiept in de Trigië-strip die hij onlangs van Vincent kreeg en gaan wij vol goede moed de nacht in op weg naar de dag van morgen.




Van Nu.nl:



De partij freest dat gematigde moslims zich door Wilders zullen afkeren van de samenleving.


Heeft Geert ook een ideetje over het verbeteren van het onderwijs in dit land? O ja: afschaffen van het Ministerie van Onderwijs. Inmiddels is de onvergeeflijke taalfout hersteld door de mensen van Nu.nl en kunnen wij weer rustig ademhalen in de wetenschap dat men in ieder geval zelf de fout gezien heeft. Maar aan Geert Wilders ligt dat niet...


Even nog een kleine rechtzetting: het was niet Amerika die ego'tje speelde maar Italië zelf door wiens schuld een geheim agent het leven liet. De Italianen zelf vonden het niet nodig de Amerikaanse troepen op de hoogte te stellen van het transport van Guiliana Sgrena. Nog geen reden om een auto te doorzeven bij een grenspost maar toch.


Voorlopig ongeschikt voor eigen werk. Dat is de voorlopige conclusie van de bedrijfsarts die zetelt in het Sloterdijk-gebied. U weet wel: dat proefterrein van de Orde van Alternatieve Architecten. De meest vreemde bouwsels moeten daar voor kantoorgebouw doorgaan. Ik vind het niet verwonderlijk dat een groot deel van de kantoorruimtes daar leegstaat. De ARBO-arts bleek overigens in de straat te hebben gewoond waar ik mijn domicilie weet te staan. Geestig, niet?



Net zo geestig is het dat mevrouw Hirsi Ali mag beledigen wie zij wil, op welke wijze dan ook.
Al moet zij met sommige uitlatingen oppassen, aldus de rechter. Mooi. Dat geeft mij dus bijvoorbeeld het recht om haar een dom wicht te blijven noemen. Zolang ik maar niet te vaak het woordje "kutwijf" gebruik om bedoelde politica te omschrijven. Bij deze.


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Loe de Jong.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!