Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 16, 2020

Onbegrijpelijk

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

=================================================
Ik begrijp mensen niet meer. En dat bedoel ik letterlijk. De manier van nadenken van sommigen maar toch zeker ook de manier van schrijven. Ik herken de woorden wel maar heb steeds vaker werkelijk geen idee waar mensen het over hebben.

Deze meneer bijvoorbeeld. Hij heet Peter (zijn achternaam maakte ik onleesbaar) en hij schrijft op een openbare Facebook pagina het volgende:

Eng vind ik dat de mensen die op het oorspronkelijke bericht reageerden precies leken te weten wat Peter bedoelde. Volgens mensen die ik er naar vroeg komt de tekst uit het brein van het algoritme 'Google Translate'. Wist niet dat Google Translate tegen woordig zelf besluit waar spaties in woorden moeten komen en op welke plekken in een tekst. Een punt. Moet komen. Vraagteken.

In het Engels vind ik de tekst wel soort van poëtisch. Denk er klankschalen bij, pijn in een verrekte bilspier en de binnenkant van je knie vanwege het moeten zitten in lotushouding en een meneer in een paars/oranje jurk die zich Swami Ashanti Ramanera of zo noemt maar eigenlijk Eric heet en een zoon is van Indiase migranten en nog bij zijn ouders op zolder in Bristol woont en dan heb je echt een goede tekst. Kijk maar (en lees mee met het wat aangedikte accent van het karakter Raj uit The Big Bang Theory): 

Get to know your subconscious. They are your acquaintances.

Know that when using any product. The judgment from the collective of product users fills your subconscious mind.

This is not directly a ban on the use of products. But a warning to the fact. That when using a product that many people believe. Always a shifted belief. As a result, reference is always made to the information from that collective. And we now know that the collective is a cruel instrument to force death on us.

Don't confuse the truth with the majority opinion.

Every faith shifted. So move your belief in the infinite in a product. You discount the fact that you have the right to self-determination.

Do you still use the product. Then as follows: Knowing that the healing comes from yourself and not from the product.

You heal yourself. But through the shifted faith you give the collective the space to decide about your life and your right to exist.

May use. But only with the knowledge that the healing comes from within yourself.

Dan is er nog de dame die verbaasd uitroept: 'Ik gedraag mij asociaal, scheld mensen uit, houd mij niet aan regels, ben een egoïst door bewust geen rekening te houden met anderen én toch worden mensen boos op mij. Ik begrijp er niets van!' Vervolgens verklaart zij: 'Nou, als ik van die vliegmaatschappij dan niet meer met hen mag vliegen dan zal ik ze boycotten. Dát zal ze leren!'

Het zal aan mij liggen maar ik vind het een vreemde houding. Denkt zij écht dat zij daar de vliegmaatschappij mee heeft? 

Zoals de ex die écht denkt dat zij de vader van haar kinderen pijnlijk treft wanneer zij hem dreigt te ontvrienden op Facebook als hij haar niet voortaan meer alimentatie betaalt nadat zij er vandoor is gegaan met de kinderen en de nieuwe vriend met wie zij hem jarenlang bedrogen heeft.

Dan zijn er nog de mensen die denken dat omdat een politieke partij iets in het partijprogramma noemt het meteen een wet is waar iedereen zich aan moet houden:
Gelukkig werkt dat niet zo. Anders zou bijvoorbeeld de Koran zijn verboden (PVV), het homohuwelijk niet meer mogelijk zijn (SGP), zou iedereen al - net als bejaarden - een basisinkomen hebben waar zij niet voor hoefden te werken (GroenLinks en SP), zou iedereen die 'gratis geld' ontving ervoor moeten werken waardoor betaalde banen verloren zouden gaan (VVD), er zouden én meer (D66) én minder (PVV en FvD) asielzoekers komen, et cetera.

Omdat het ook best vermakelijk is, nog één voorbeeld van een bericht waarvan ik de inhoud niet helemaal begrijp. Het gaat om een oproep tot deelname aan een vrouwenmars waarbij mannen ook welkom zijn. (Het is dus géén vrouwenmars?) De bedoeling is dat de deelneemsters (v/m dus) in een stille tocht gaan wandelen. Begeleid door drums. Eh...? Gaat er een drumband meelopen die met opzet de drumstokjes thuislaat? Wat kunnen wij ons hierbij voorstellen, beste lezers en lezerinnen?

Mensen die zichzelf voortdurend tegenspreken en vinden dat anderen waKKer!!! moeten worden maar zelf vooral hun onbegrijpelijke (angst)dromen delen in een taal die voor mensen die hebben opgelet tijdens Nederlandse les niet te vertalen zijn worden ook wel 'Wappies' genoemd en ik heb al mensen gevraagd mij te helpen met het samenstellen van een woordenboek 'Wappieaans-Nederlands' want ik zou hen graag begrijpen. En u kunt helpen! Wat is - om maar een bekend voorbeeld te noemen - uw favoriete vertaling van 'waKKer!!!'?

=======================================================================

Als u denkt: 'Nou, die jongeman heeft best wat tijd en moeite gestoken in het vergaren van informatie over dit onderwerp en er lollig over te schrijven. Dat mag best (financieel) beloond worden!' dan is er deze boodschap:

De wereld van entertainment - waarin ik pré corona bijverdiende bovenop mijn maandelijks salaris van €900 - ligt plat. 
Ik mis dus inkomsten.
Behalve door een boekje van mij te kopen (zie daartoe de kolom ter rechterzijde van dit blog) kunt u mij ook een beetje sponsoren
door te klikken op onderstaand betaalverzoek, vermomd als foto:
https://www.ing.nl/particulier/betaalverzoek/index.html?trxid=W8j7ZyKHhJgUabw2AXFPfQnZPLpsDknM

1 opmerking:

  1. Sommige mensen zijn niet te begrijpen. En als je dat niet begrijpt en je vraagt het aan hun, dan begrijp je hun niet en dat is dus dan wel jouw fout. Begrijp je het nog. ;-)

    Love as always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!