Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, april 05, 2017

Waarom vinden mensen moslims eng?

Noem eens één feitelijk iets dat niet goed is waar aantoonbaar 'de buitenlanders' de schuld van zijn.

Wat doet mensen besluiten om zich asociaal te gedragen? Sommigen gaan daar verder in dan anderen. Neem een Joran van der Sloot en een Willem Holleeder. Die mensen zijn er stellig van overtuigd dat je mensen die je niet aardig vindt gewoon mag (laten) vermoorden. Joran van der Sloot vermoordde zijn Peruaanse vriendin 'omdat zij zonder mijn toestemming mijn e-mails las.' Natuurlijk is het niet netjes om de aan je partner geadresseerde post te lezen maar is dat een reden voor moord? Sommigen (overigens zijn beide voorbeelden blanke Hollanders en zeker geen licht getinte moslims) vinden van wel.

'Ik heb niks tegen Moslims maar wel tegen mensen die de Islam aanhangen'. Een typisch denk-voorbeeld van Henk & Ingrid, die zielige Nederlanders die denken dat iets roepen hetzelfde is als het doen.

Waarom zijn zo veel mensen eigenlijk tegen moslims? Moslims zullen nooit hun dierbare wijntje of biertje afpakken want zij drinken geen alcohol. Dat betekent dat zij ook nooit in een dronken bui hun partner, kind of hond zullen slaan. En over honden gesproken: het zijn zeker niet 'de moslims' die verantwoordelijk zijn voor de al jaren grootste ergernis van Nederlanders: hondenpoep. Moslims vinden honden namelijk onrein.

Misschien zijn mensen bang voor moslims omdat de leden van IS, al-Qaida en Boko Haram moslims zijn. Maar als die groepen exemplarisch zijn voor alle moslims, zijn de Ku Klux Kan en pedofiele priesters dus exemplarisch voor alle christenen. Behalve voor hypocriete mensen natuurlijk.

'Niemand denkt dat de Ku Klux Klan representatief is voor alle christenen.
Dus waarom denken zo velen dat ISIS representatief is voor alle moslims?'

Gelukkig heb ik goed nieuws voor mensen die ontzettend bang zijn voor 'de islamisering van de Nederlandse samenleving'. Net zo goed als er ontkerkelijking plaatsvindt (steeds minder Nederlanders noemen zich gelovig en steeds minder Nederlanders gaan naar de kerk) vindt er ook ontmoskeeëring (nieuw woord?) plaats in Nederland. Ging van de eerste generatie Marokkaanse moslims in Nederland nog 83% regelmatig naar de moskee, bij de tweede generatie was dat nog maar 63%. Bij Nederlandse moslims van Turkse komaf zijn de percentages 35 om 10.

Kortom: moslims die vanuit een traditioneel islamitisch land komen volgen dus keurig de Nederlandse trend om steeds minder te doen met hun eeuwenoude geloof. Steeds meer moslims in Nederland eten netjes varkensvlees en drinken zich graag een stuk in de kraag. Fijn, niet? Stel je voor dat mensen netjes nuchter blijven en zich houden aan oude goddelijk geïnspireerde waarden? Dat zou toch vreselijk zijn!

Dit is hoe Donald Trump over groeperingen denkt:

'Alle Mexicanen zijn moordenaars en verkrachters! Alle moslims moeten geweerd worden uit Amerika! De Paus is een domme zwakkeling! De KKK? Ik wil niet zomaar met conclusies komen.'

(Overigens: wereldwijd stijgt het aantal mensen dat zich gelovig noemt. Met moslims aan de leiding. Simpelweg omdat in ontwikkelingslanden mensen meer kinderen krijgen. Dus over enkele decennia zijn er ongeveer evenveel moslims als christenen in de wereld, namelijk zo'n 2,7 miljard van elke groep. En is dat heel erg? Nou, nee.)

Nota bene: mensen vragen wel eens of ik misschien moslim ben omdat ik deze geloofsrichting zo vaak verdedig. Dat is het dus niet. Ik doe niets meer dan mensen die claimen dat alle terroristen moslims zijn en dat de islam een 'achterlijke' religie is dom noemen. Mensen die ongefundeerde en feitelijk onjuiste beweringen doen terwijl zij met enig navragen en nadenken kunnen bedenken dat het niet klopt wat zij zeggen, zijn namelijk dom. Of - als u liever heeft dat ik mij politiek correct gedraag - 'zij worden voor het lapje gehouden door 'de elite' en 'de linkse media'!'

==============================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

6 opmerkingen:

  1. Ik heb niets tegen buitenlanders, behalve mijn Marokaanse Nederlandse Buitenstaande lander, want hij is altijd bezig om mijn haar af te knippen. Brrrrrr. ;-)

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik neem de mens zoals die is....
    doen ze me niets, waarom dan veroordelen?
    mijn beste collega's op het werk zijn ook moslims
    als je gevoel maar goed zit
    Eén @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen lieve Terrebel. Tja, als atheïst kan ik het moeilijk eens zijn met al die godsdiensten die het volk dom houden. Het is onbegrijpelijk hoe in deze tijd van 'verlichting' waarin de wetenschap hoogtij viert, zo veel mensen nog achter een waanidee kunnen lopen. Nou ja, het zal hen waarschijnlijk een troost zijn, maar gelukkig worden ze er precies niet van, getuige de vele oorlogen en strubbelingen die in naam van om het even welke god heersen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het punt is vaak, zij die wel echt Moslim zijn, dat je die amper ziet of spreekt, zij lopen wel rond maar zoeken de confrontatie niet, net als andere gelovigen vanuit het Westen. Het zijn hen die zich ontheemd voelen en aangevallen voelen en minder moslim zijn, dat is wat ik zie als ik hier rond loop, voel mij er niet prettig bij, die jongeren vooral, en van welke nationaliteit ze zijn maakt weinig uit, want ook dat is een mengelmoes met net zo goed onze eigen kinderen die ertussen staan.

    Bang nee, wel oplettend.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed stuk... !
    De mensen vinden de moslims eng, ... de mens niet, die vindt de moslim buurman niet eng, want die kent hij....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw vergelijkingen lopen een beetje mank. 'De mensen vinden moslims eng . . . ' het is een beetje Jip & Janneke-taal. Moslims zijn misdadigers en horen niet thuis in een beschaafde wereld, of beter gezegd zij horen nergens. Volgens de koran moet een vrome moslim andersdenkenden uitmoorden. Dat is niet eng, maar dat is misdadig. Het zou goed zijn dat je de koran eens gaat lezen, en in tegenstelling tot 'heilige' boeken wordt er in de koran onomwonden en nietsverhullend aan de 'gelovige' moslims de opdracht gegeven om te moorden en te verminken. Dat is niet eng, dat is misdadig. Dat dient bestreden te worden, omdat mensen in islamitische landen geen leven hebben. Vrouwen van moslims hebben geen leven en ik ben van mening dat man en vrouw gelijkwaardig zijn en de zelfde kansen behoren te hebben. De islam is niet eng. De islam is een vorm van misdaad.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!