Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, januari 11, 2010

Vertellen

Vandaag had mijn zoon een spelletjesdag op school en mocht hij ondermeer zich bezighouden met hamburgers bakken. Vanavond heeft hij een schoolfeest en morgen is hij vrij. Ik laat hem vanavond een extra laag kleren aantrekken in verband met de verwachte koude wanneer hij vanavond laat thuiskomt.

Bij thuiskomst gisteren bleek het in de keuken een oncomfortabele 4 graden; in de woonkamer stond de thermometer op 11. Gaskacheltje toch maar naar een hogere stand gedraaid. Blij ook dat wij geen CV hebben en in de bollenstreek wonen. Die boilers verbruiken weliswaar gas maar werken niet zonder electriciteit. In de keuken vroor het niet omdat wij vorig jaar de kastjes geïsoleerd hebben. Vorige winter was het op een gegeven moment buiten -2 en in de keuken -4. Om het brood dat op het aanrecht lag te ontdooien, stopten wij het in de koelkast...;-)

Op onze fijne gaskachel (geen last van stroomstroringen!) ligt een rooster waarop wij af en toe een tosti maken. Lekker hoor!

Ook lekker was de lunch bij m'n moeder gisteren waarna wij ook nog even m'n schoonzus en haar dochter zag. Die waren voor een paar uurtjes in Amsterdam.

In Amsterdam gebeurt het allemaal, zo wil het stigma.

Zijn er nog steeds mensen die vinden dat de media niet stigmatiseert? Uit een artikel in De Pers: "Zie de rellen in Ondiep in Utrecht in 2007. Zo’n vierhonderd mensen keerden zich tegen de politie, en staken onder andere een wijkcentrum in brand. Zie de rellen in 2008 Gouda, waar in de wijk Oosterwei groepen Marokkaanse jongeren de buurt dagenlang onveilig maakten."

Waarom zijn de Marokkaanse jongeren in Oosterwei geen mensen en die blanke dronken idioten in Ondiep wél?

Hoe dan ook: Pilates ging vandaag niet door en daardoor had ik wat extra tijd. Die extra tijd besteed ik het liefst aan klusjes waar ik normaal gesproken niet toekom. Zo wierp ik vanmorgen maar liefst 31002 (Inderdaad ruim dertigduizend!) mailtjes in de virtuele prullenbak. Dat ruimt lekker op, kan ik U vertellen.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Pierre Wijnnobel en dat van Wien van den Brink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!