Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, november 05, 2008

Principes

Minder dan twee jaar terug betaalde ik 89 eurocent voor een fles Coca Cola met anderhalve liter inhoud. Heden ten dage staat er een literfles Coca Cola in de schappen voor maar liefst 1,20 euro, een prijsstijging (omgerekend naar liters) van maar liefst 100 procent! Dat ligt dus niet aan de inflatie maar is weinig meer dan pure diefstal. Let U trouwens op de verpakking van produkten. Soms is een produkt weliswaar ogenschijnlijk in prijs verlaagt maar als U goed kijkt zult U zien dat het opeens gaat om een verpakking van 450 gram in plaats van de gebruikelijke 500. Dat U het even weet.

Ik weet dat ik nog even zal moeten doorgaan met beknibbelen want vanmorgen is mijn aanvraag voor een aanvullende uitkering via de Sociale Dienst afgewezen. Vanwege het feit dat ik binnenkort het reïntegratie-traject inga om voor mezelf te beginnen, van start ga in een hoofdrol in een musical op een nader te bepalen datum in de nabije toekomst, een hoop geld tegoed heb van het UWV dat daar geheel anders over denkt heeft men in alle wijsheid besloten dat ik mijn duizend euro vaste lasten per maand best kan voldoen met een uitkering van 580 euro per vier weken. En dan ook nog voldoende overhoud om voor m'n zoon en mijzelf eten te kunnen kopen. Bij de Voedselbank kan ik helaas niet terecht "want als U gewoon de aanvulling krijgt waar U recht op heeft heeft U ons niet nodig." Heel fijn.

Dat is het feit dat Amerika een nieuwe president heeft gekozen zeker. In Barack Obama zit een man die vindt dat een vrouw zelf mag beslissen over een eventuele abortus, mits een en ander geschiedt binnen de eerste drie maanden van de zwangerschap. Ook vindt hij dat elke Amerikaan deelnemer moet kunnen zijn in een Nationaal Ziekenfonds en gelooft hij niet (meer) in het ooit zo heilige principe van de Vrije Marktwerking.

En U? Heeft U nog principes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!