Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, september 08, 2006

Wegkwijnen

Wegkwijnen

Grappig eigenlijk dat mensen vinden dat democratische beginselen uitsluitend gelden voor zaken waar zij voorstander van zijn. Neem nu de hetze tegen de PNVD, U weet wel: die partij opgericht door mensen die zich sexueel voelen aangetrokken tot hééél jonge mensen. Iedereen in dit land heeft het recht zich te verenigen en een politieke partij op te richten, zelfs wanneer de meeste mensen het niet met de doelstelling eens zijn. Dat recht is een groot goed en dient te worden verdedigd. Bij deze. Overigens: de democratische manier om in een zaak als deze je proteststem te laten horen is simpelweg niet op de partij in kwestie te stemmen tijdens de verkiezingen en eventueel anderen op te roepen dezelfde lijn te volgen. Daarom heb ik nooit CD86 gestemd. Daarom heb ik nooit SGP gestemd. Daarom heb ik nooit VVD gestemd. Daarom heb ik nooit LPF gestemd...

Eigenlijk lees ik zelden oudere stukjes terug maar in dit geval kon ik het niet laten: Bij toeval kwam ik bij een oud weblogstukje van mezelf terecht (mei 2003!) en het blijkt dat er dit jaar reacties bij het stukje zijn toegevoegd van een stel Amerikaanse dames. Leest en verbaast U:
http://terrebel.blogspot.com/2003_05_01_terrebel_archive.html#95126625

Intussen verbaas ik mij erover dat ik mij zo thuis voel op m'n zoon's school. Fijn om na die zes weken al die vaders en moeders weer te zien en te spreken. Zo mocht ik pas een babietje vashouden terwijl diens moeder
aanklooide met de pas aangeschafte babydrager. Wat een heerlijk gevoel om weer een baby in de armen te hebben! Nu wil ik ook weer...;-)

Een beetje rust zou ik ook wel weer willen. Zo was ik koud thuis van het Fer naar school brengen toen er een heerschap langskwam om mij te interviewen voor het lokale blad "De Staatskrant". Daarnaast nam hij een aantal foto's om bij het betreffende artikel te plaatsen. Ben benieuwd.

Nadat de journalist weg was nog even een beetje gestofzuigd en gezwabberd voordat ik naar het werk ging en ondermeer een fraaie opsteker in de vorm van een algemene brief van de baas mogen ontvangen. Altijd fijn. Bovendie had vriend en collega Georges iets leuks (Voor m'n zoon en mij) én iets lekkers (voor mij en bezoekers die van wodka houden...) meegenomen uit Verwegland. Tof niet? Sowieso fijn dat hij weer terug is. M'n zoon kwam mij ophalen en samen met hem en collega Kristel wat gaan eten voordat wij bij de ingang van de bioscoop buurvrouw Debbie tegenkwamen.

Wij waren laat thuis van het bioscoop-bezoek maar ja, het AH-vrijkaartje kan niet ongebruikt wegkwijnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!