Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 28, 2005

Drukte

Drukte

De rechtbank in Utrecht zit er mooi mee in haar maag: 250 mensen probeerden aan te tonen dat zij onterecht zijn beboet vanwege het niet bij zich dragen van een geldig ID-bewijs.De rechter mag nu aantonen dat de identificatieplicht niet alleen een inbreuk is op de privacy maar daadwerkelijk een manier om criminaliteit en terrorisme een hal toe te roepen. Geen eenvoudige klus lijkt mij. Tsja, geef maar even aan hoeveel van de tienduizenden die beboet zijn geen ID op zak hadden uit criminele overwegingen. De mensen van het meldpunt misbruik identificatieplicht staan er goed voor in deze.

Net zo goed als het Nederlandse team dat inmiddels voor de derde keer op rij de World Solar Challenge heeft gewonnen. De Nuna 3 van de TU Delft legde de afstand dwars door Australië af met gemiddeld 103 kilometer per uur. Wordt zonne-energie de aandrijfkracht van de toekomst?

En heb ik in die toekomst wat minder last van drukte? Vooralsnog lijdt ik een hectisch maar ogenschijnlijk nuttig bestaan, getuige ook het volgende:

"Waar is mijn lamp die van kleur verandert. Zoek maar."
Dat stond er te lezen op het briefje dat ik vanavond bij thuiskomst naast mijn bed vond. Ferdinand heeft weer'ns iets voor zijn vader bedacht. Ik hou van dat joch, dat moge duidelijk zijn. Desondanks had ik hem gisteravond uitbesteed aan zijn vriend Berend bij wie hij logeerde en waardoor hij vanmorgen bijna een kwartier geheel en al alleen op het schoolplein stond. Ook vanavond kon ik geen vader voor hem zijn. Toen ik thuiskwam van het werk was hij al thuis, hielp buurman Dudo en speelde in de tuin. Hij vermaakte zich met televisiebeelden terwijl ik een vergadering voorbereidde waarna het tijd was om de boerenkoolstamppot te verorberen die oma eerder op de dag had afgeleverd. Tijdens het eten gezien hoe de stuntdubbel van David Carradine een paar rake klappen uitdeelde in een aflevering van Kung Fu en een paar telefoontjes gepleegd. Vervolgens werd de Ferman geïnstrueerd over het verloop van de avond:"Papa gaat naar een SP-vergadering en het mobieltje gaat mee. Hier is het nummer. Je kunt ofwel vroeg naar bed danwel nog even noten gaan zoeken met de buurman. Je kunt ook eventueel bij andere buren terecht voor wat gezelschap en als je dat echt wilt kun je mij mobiel beleln en ben ik binnen tien minuten thuis. Hijgend van het harde rennen. Dat dan wel." Toen ik tegen half elf thuiskwam lag hij al in diepe rust. Helemaal alleen in huis (of wellicht in gezelschap van een buurman of -vrouw; ik zal't 'm morgen'ns vragen.) trok hij zijn kleren uit en zijn pyjama aan, schakelde de TV uit en een lamp, deed een plas, poetste hij zijn tanden, trok een "Eigenwijs"-kaartje en de deken over zich heen...:-(

Regelmatig verwonder ik mij erover dat Ferdinand hier zo goed mee omgaat. Is dat normaal voor een jochie van bijna tien? Vandaag had hij bijvoorbeeld zijn gymspullen meegenomen van school naar huis. En dat terwijl ik hem maandag vroeg:"Vergeet je woensdag je gymspullen niet? Dan kan ik die wassen."
Binnenkort zal het stof zijn neergedaald rond mijn nieuwe baan en verwacht ik wat meer tijd maar vooral wat meer rust voor hem te hebben. Hij verdient't.

Zo. En nu nog wat werk voorbereiden voor morgen. Maar eerst nog even de afwas doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!