Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, februari 10, 2004

Sociale vaardigheden




Hier geen ophef over de blote borst van Janet Jackson, over de mogelijke deportatie van 26.000 asielzoekers, de aanwezigheid van een Nederlandsche legermacht in Irak, frauderende presidentskandidaten, liegende politici of een regering die haar onderdanen verbiedt Cuba te kiezen als vakantieland.

Neen, eventjes geen ellende ende narigheid enzo waar mijn persoontje niets tegen kan doen. In plaats van mij druk te maken luister ik liever even naar bijvoorbeeld Hans De Booij met "Een vrouw zoals jij" of maak ik plannen om voor het eerst in het openbaar op straat in een rok te gaan rondlopen...;-)





Ontving gisteren antwoord op mijn mailtje aan Hans Hillen. De directiesecretaris van het College van Zorgverzekeringen (CvZ), de heer R. Langenberg, stuurde de volgende reaktie:
"De heer Hillen is niet écht van plan om rollators af te schaffen. Hij gebruikte dit slechts als voorbeeld met als doel een maatschappelijke discussie op gang te brengen over het nut van sommige voorzieningen."
Weten wij dat ook weer. Als ik dus eerdaags beweer dat iedereen van boven de 1 meter 90 het land uit moet zodat er meer ruimte is voor mensen die wél in een "normaal" bed passen moet men dat niet letterlijk nemen maar als voorbeeld.




Toen ik mij gisteren klaar maakte om werkwaarts te reizen belde op de valreep buurvrouw Angela aan en wie ben ik om een buurvrouw niet binnen te noden?
Zij wist mij van enige details omtrent het aanstaande Black Xion feest op de hoogte te brengen. Dat wordt lachen zaterdag!

Onderweg naar school vanmorgen zagen wij Eva en haar zusje nog en hebben we eventjes met hun moeder, buurvrouw Miriam, gekletst. Bij school aangekomen hingen er bordjes met "Stilte, Citotoets". Blijft een vreemd iets, dat "eindexamen voor de basisschool". De enige kennis die wordt getest namelijk is de kille basiskennis op een aantal vakgebieden waar "sociale vaardigheden" niet tussen staat. Volgens het rijk is het blijkbaar niet belangrijk of mensen kunnen samenwerken, met tegenslag kunnen omgaan of hun emoties kunnen beheerschen. Neen, als je maar goed kunt rekenen kom je er wel in het leven. En hoe komt het dan dat als ik twee dingetjes koop van anderhalve euro de zaterdaghulp er een rekenmachientje bij moet pakken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!