Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, februari 22, 2004

Macht



Om 'gettovorming' tegen te gaan mogen migranten pas na vijf jaar zelf bepalen waar ze gaan wonen.


Bovenstaand is een citaat uit het opgepoetste VVD-plan dat ooit bedacht is door Frits Bolkestein. U weet wel: dat was die man die een marktonderzoeksbureau inschakelde om erachter te komen wat de meeste mensen wilden en dat vervolgens ook wilde. Nu komen er dus weer plannen aan de oppervlakte van de beerput drijven die zelfs voor Pim Fortuyn zaliger een extreem smaakje hebben. Zsolt Szabo wil één pasje per inwoner van het land. Wie geen geldig pasje kan tonen op verzoek van de dienstdoende dienstklopper wordt ter plekke geëxecuteerd. Eh...nog niet eigenlijk maar in dit tempo is die aanvulling nog slegs een kwestie van tijd. Adolf H. ligt in zijn graf natte dromen te krijgen van de richting die het Nederlandsche kabinet op gaat.


Nu ik het toch heb over de overheid: van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegeheid mocht ik een mailtje ontvangen naar aanleiding van mijn vragen aan Minister De Geus. Hierin wordt alle verantwoordelijkheid doorgeschoven naar het UWV-bestuur en met name naar de persoon van Joustra. De minister is nooit schuldig. In het geval dat hij wél schuld heeft: zie de vorige zin.



Ik weet niet of U bekend bent met het spel "Civilization II". Welnu, daarin is het de bedoeling dat men door middel van handel drijven, het sluiten van verdragen en het gewapenderhand verdedigen en aanvallen van steden de grootste mogendheid van de wereld wordt. Ferdinand heeft een ander doel bedacht: het blij maken van zoveel mogelijk mensen in zoveel mogelijk steden.
Wellicht is dit een leuk voorbeeld voor zekere, niet nader te noemen, wereldleiders...




Ondanks de bittere koude zijn we gisteren toch even wezen winkelen en zo kon het gebeuren dat ik op bed lag een krantje te lezen en Ferdinand in de huid kroop van Harry Potter op de Playstation. In de loop van de week zal ik gaan genieten van mijn nieuwste (tweedehandse) kijkschijfje met daarop Milla Jovovich in digitale vorm vastgelegd. Dat wordt genieten van de film "Joan of Arc" terwijl vandaag weer een rustig dagje belooft te worden. Op de agenda staan alleen een bezoekje aan de rommelmarkt en het ontvangen van de kaartclub. Daarnaast zou ik graag nog een paar uurtjes studeren. Ferdinand moet even wennen aan het feit dat hij weer een tand kwijt is: in zijn slaap is er een melktand uitgevallen en dat is maar goed ook want de "Grote Mensen"-tand stond al te dringen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!