Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juli 06, 2003

Het is tegenwoordig niet niks om een man te zijn. Sinds de jaren zestig,
toen de feministen steeds meer van zich lieten horen en daarmee succes hadden, is het aantal
zelfmoorden onder vrouwen met 34% afgenomen maar bij mannen met 16% toegenomen. Toch gaat de aandacht nog steeds uit naar
het lot van de vrouw.
Zie daar een citaat uit "Waarom mannen altijd liegen en vrouwen altijd schoenen kopen" van het echtpaar Pease.
Dus als U een vrouw kent die vindt dat zij (en zij alleen) het vreselijk zwaar heeft, wijs haar
dan op bovenstaande uitspraak.
Arme Ferdinand was gisteren naar de tandarts om een gaatje te vullen.
Hij leed pijn en ik was niet bij hem...
Gelukkig had hij oma bij zich en zoals het oma's betaamt kan ook deze uitermate
goed troosten.
Sprak nog even met buurman Mohamed en zijn hoogzwangere echtgenote buurvrouw Marion.
Uiteraard heb ik mij opgeworpen als toekomstig oppas. Zo ben ik wel.
Is het jullie ook wel eens opgevallen dat komkommertijd vrijwel gelijkvalt
met de jaarlijkse uitverkoop en zou er een verband zijn? Zo heb ik geprofiteerd van de lagere
prijzen bij Tony Tolo in de Amsterdamse Kinkerstraat door mezelf te trakteren
op een nieuw setje ondergoed. Heet dat voor mannen trouwens ook lingerie?
Zo nee waarom niet?
Over kleding sprekende: de video-verkoopmeneer complimenteerde mij nog
met mijn (inderdaad supercoole) Paxy Dragon-shirt. Leuk he?
Lag keurig om half vier vannacht in m'n bedje na een relaxt nachtje werken.
Gaaf gezicht hoor, ruim 35.000 duizend mensen volledig in het wit.
Al doen de voetjes zeer en heb ik de kaartclub voor vanavond afgezegd
omdat ik het eenvoudigweg fysiek niet meer trek, ik heb een voldaan gevoel.
Bijvoorbeeld omdat ik een aantal vrouwelijke collega's heb kunnen helpen
met het verminderen van de pijn aan hun voeten. In onze pauze mocht ik
hen behandelen met mijn foot-cooling gel. Moest helaas stoppen met de massage-activiteiten
omdat we weer aan het werk gingen.
Heb jammer genoeg niet mijn kamp-collega Quinta kunnen ontwaren in de menigte.
Ben benieuwd of het volgende week weer zo'n prettig sfeertje is in de arena...
Toen ik vanochtend Ferdinand ophaalde bij oma kreeg ik uiteraard
alles te horen wat hij in de afgelopen week had uitgespookt.
Zo is hij naar het tuincentrum geweest, heeft hij bij tante Mary (van wie hij een fraaie regenjas heeft gehad) gelogeerd,
is gekortwiekt en heeft hij op de kermis een geweer gewonnen
en een flink aantal Beyblade Spinners aan zijn collectie mogen toevoegen.
Daar de pijltjes van zijn geweer nog wel eens zoekraken heeft hij de volgende
oplossing bedacht: Bindt er een lang rood draad aan! Eén pijl zit met dat draad
ook nog eens vast aan de loop dus dat is helemaal makkelijk terughalen.
"Oma is wel liever dan jij, hoor. dat moet ik eerlijk bekennen. Maar dat komt natuurlijk
omdat ik nooit meer dan een paar daagjes bij haar ben."
Buurvrouw Johanna belde vanochtend nog om te vertellen dat zij elf uur langskomen
toch wel errug vroeg vond. Of twee uur ook goed is?
'tuurlijk. Ik ben zo makkelijk...
Vanavond komt goede vriend Er op de koffie.
Kunnen we weer'ns lekker bijroddelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!