Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, april 12, 2019

Voor Gerda (een verhaaltje en envelop-vertelling)

Dit is een verhaal voor Gerda:

Met een brok in de keel
en een pen in de hand
zette hij zich aan zijn bureau
en aan een zware taak:
het schrijven van een verhaal.
Voor haar.
Als hij nog rookte zou hij nu
achterover leunen, de ogen sluiten
en diep inhaleren.

Voor de vorm zette hij een asbak
op zijn bureau, projecteerde haar
op zijn geestesoog en dacht
aan hun gezamenlijke liefde
voor taal en hun kinderen.

Hij glimlachte bij de gedachte
aan een door haar gemaakt
woordgrapje en werd zich bewust
van een leegte
in zijn agenda.

Eerdaags zouden zij elkaar ontmoeten.
Voor het eerst.
Nu stelde hij zich voor
dat hij haar zou schrijven.
Voor het laatst.

Het moest een brief worden
maar werd een verhaal.
Dat begon met de woorden:
Dit is een verhaal
voor Gerda.



Meer lezen? Mijn verhalenbundels

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

13 opmerkingen:

  1. En het is een prachtig verhaal gewoeden, een warm verhaal. Wat jammer dat je haar dus toch niet hebt mogen ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gerda, ik mis haar en besloot te stoppen.
    Kom jou nog steeds bezoeken, Terrence, je bent bijzonder.
    Groetjes Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het echte ontmoeten zit in je hart en daar hebben jullie elkaar al jaren geleden gevonden.

    Love as Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet een bijzondere vrouw zijn geweest...kom overal het missen tegen

    Al kende ik haar niet
    Mooi geschreven en zo had ik ook een "space" maatje waar ik al afspraken mee maakte maar mocht niet zo zijn. Ze leven verder in onze harten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, ze was een echte meelevende vrouw die er nog moeite voor deed
    het raakte wat ze deed en schreef
    Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat elke blogger die een band met haar had haar zal missen Ter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marlou14:08

    Hoi Terrence,

    Wat heb je dit mooi verwoord.
    Ik heb er tranen van...

    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We missen haar allemaal mijn vriend.
    Het leven zit vol onverwachte wendingen.
    Laten we er het beste van maken zolang we kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helaas, het heeft niet meer zo mogen zijn. Zeer spijtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Terrence,

    wat heb je een ontroerend mooi verhaaltje geschreven.
    Ik heb er tranen van...

    Ik mis haar elke dag.

    En als ik mijn blogrondje begin is de eerste die ik aanklik Gerda.
    Dat zal ik altijd blijven doen.
    Eerst even naar haar gekke koppie kijken.... en daar inspiratie uit opdoen.
    En dan begin ik pas te kijken bij de andere blogvrienden.

    Ik heb het geluk gehad haar vaak te mogen ontmoeten.
    Die ontmoetingen zijn me dierbaar...

    Groet van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jammer dat je haar niet meer kon ontmoeten

    een wel heel pijnlijk.. heengaan

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik mist ieder dag van Gerda. IK ben zo geschrokken dat Gerda niet meer is. Het is geweldig vrouw vol met humor. Kan niet geloven. Rust zacht lieve Gerda. Voor jou ook sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!