Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, april 27, 2017

Persoonlijk

Onlangs voerden mijn broer en ik hét gesprek met mijn moeder: hoe lang kun je nog zelfstandig wonen en hoe zie jij de nabije toekomst voor jezelf? Heftig.

Toen ik nog werkloos was gaf ik bij de gemeente aan dat ik graag wat meer voor mijn moeder zou willen zorgen. 'Dat kan helemaal niet, meneer want dan bent u niet meer beschikbaar voor de arbeidsmarkt en zullen wij u korten op uw uitkering. Bovendien pikt u dan het werk in van een betaalde thuishulp en dat kan natuurlijk niet, he?'

-'Dus dat elke paar weken een nieuwe vreemde mijn moeder komt helpen maar niets weet van haar noden, wensen en gebruiken waar mijn moeder ook nog voor moet betalen en wat de maatschappij veel geld kost is 'beter' dan wanneer zij gratis verzorgd wordt door haar liefhebbende zoon? Wat is daar 'sociaal' aan?'

Het antwoord van mijn klantmanager bleef steken bij: 'Nou eh...'



===========================================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

10 opmerkingen:

  1. Anoniem19:03

    Het is en blijft een onbegrijpelijke wereld waarin wij leven ....

    Bezorgde groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nini20:05

    Idioot!! Nee, niet jij natuurlijk ��
    Zo werkt dat tegenwoordig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word daar ook biet vrolijk van. Alles is gericht op verdienen en werken. Zorg lijkt mi der belangrijk en kan alleen op deze manier als hè de luxe van een verdienende partner hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, hou op, schei uit... dat dus...

    Ik heb al hetzelfde gezegd praktisch hier. Gelukkig toen het echt nodig was in verleden kreeg ik gewoon een jaar 'vrij', vrijwaaring van van alles. Maar nu?

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt natuurlijk altijd mantelzorgen en proberen daar wat vruchten van te plukken, maar een vergoeding staat nooit in verhouding. Vreselijk hoe de thuiszorg om zeep is geholpen. Vroeger toen men een vaste hulp had was het toch echt beter voor de mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Om ziek van te worden toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onbegrijpelijk hè? *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als jij mét een uitkering ongestraft op allerlei markten kunt mee helpen bij een kraamhouder kun je dus zéker voor je moeder zorgen zonder dat het een probleem zal geven met je uitkering. Je hebt er veel over gelogd dus het kon blijkbaar geen kwaad om dat te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede morgen lieve Terrebel en een even goed, lang weekend gewenst.
    Heftig log hoor, je wordt er inderdaad niet vrolijk van. Onbegrijpelijk hoe die mallemolen van de regering draait, ze stemmen zo iets maar zonder aan de gevolgen ervan te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou eh...wij zijn allemaal de weg kwijt.
    Daarom zeggen we zulke dingen....


    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!